fredag 20 juni 2014

Heja Costa Rica...nu ryker Italien ur VM!

...Det sprang en solbränd ensam italienare, vid namn Balot
elli, och hade några vassa chanser men vid trånga lägen hade han ingen att spela till. Hans lagkompisar gick omkring och tänkte på mammas pasta istället för att spela VM-fotboll. Detta straffade sig givetvis. Costa Rica var snabba, modiga, finurliga och en hel klass bättre än Italenarna. 1-0 och 6 friska  poäng har öppnat vägen för de dukriga lirarna i Costa Rica. De är garanterat vidare från "dödens grupp" som den kallas bland experterna.

Men...snälla TV plocka bort Glenn Strömberg från kommentatorhytten. Hans eviga svamlande om hur man skulle ha gjort och evigt tuggande om varför, när var och hur förstör alla matcher. Ge honom något att tugga på så att han håller käften under matchen. Efteråt kan han komma med sina analyser. Låt honom och Erik Hamrin sitta i baren och släpp in dom när matchen är slut. Snälla, fattar ni inte att detta är skitjobbigt för oss som vill se fotboll och bilda oss egna uppfattning om spelet vi tittar på?

Ingen vit höjdare!
Midsommarfirandet har gått sin gilla gång. Två minisnapsar som smakade lika illa som de jag drack i fjol, trots bra sprit i flaskan, Jubileums Akvavit i ursnygg butelj. Bläää....sillen kom fram, kvinnan knatade ner och köpte sig en burk i sista sekunden. Jag skippade falukorven och grillade några välmarinerade fläskfilébitar och baconspett på frillen. Två stora lökar håller häxor och andra spöken borta, i alla fall några timmar.
Jordgubbar, bigaråer och honungsmelon i en salig bandning med iskallt vitt vin Finca La Colina, en spanskproducerad dryck gjort på en av mina favvodruvor Sauvignon Blanc. Förväntningarna var stora! God att lukta på men den goda aromen försvan med en djupdykning väl införd i munnen och lämnade inga kärleksfulla känslor kvar i gommen. I mina ögon ett mediokert vitt vin som trots ganska högt pris inte motsvarar och tar tillvara på den förnämliga druvans egenskaper. Tummen ner!

Nu fortsätter firandet med just ingenting och jag funderar på om jag skall snöra på mig mina väl intrampade dojor och spatsera en mil! Vi får se vad som händer.
pappa B

Inga kommentarer: