tisdag 1 juli 2014

Ner till tåget skall vi gå, hatt och ränsel tar vi på...

...fullt så jävligt är det inte att man måste trycka fast en hatt på skulten.Nej då här tar dottern en "selfie" på sig själv och farsgubben inne i Sveriges "snabbaste fåtölj" när hon blir körd upp till sitt sommarjobb.

En vacker liten ung dam, nästan lika söt som pappa. Frånsett det skrynkliga ansiktet kulan över livremmen och sviktande knän, så är vi ganska lika, eller hur? Vi har haft tur, kvinnan och jag. Två välskapta ungar som än så länge lever inom lagens långa arm. Förhoppningsvis fortsätter de med detta livet ut. Grabben skall bli målare och den lilla loppan vill ta över pappas jobb som fotograf. Fast inte med lika tråkiga bilder som mina, det får jag höra lite då och då :) Mina stora barn och barnbarn sköter sig exemplariskt de också så jag är på något vis lyckligt lottad.
I kväll måste jag börja packa för i morgon är det dagen D. Jag och Stefan trodde att det var i dag det var dagen D men plötsligt fick vi en dag till att förbereda oss på då det inte är den 2:a juli tidigast i morgon. Lasse han satt trygg i sin hydda uppe vid Anten och stekte köttbullar. Det är han som fixar färdkosten, Stefan kommer att sköta underhållningen och jag bara åker med. Med andra ord en helt perfekt resa för en sliten journalist/fotograf. Att surra i radion kräver inte så många svettdroppar det heller.
pappa B

PS: Kul att ni redan hoppat ur sängen, ha en fin dag hela gänget och var rädda om er.

Inga kommentarer: