lördag 2 augusti 2014

Visar man tuttarna kostar det 4.000 i böter?

Jag tycker att detta är rena rama skämtet. Ni som var med lite i sommar kommer ihåg att det var tre kvinnor som med bara bröst protesterade mot den planerade kalkbrytningen i Ojnareskogen på norra Gotland. Detta hände under Fredrik Reinfeldts tal i Almedalen i sommar. De blev bortsläpade av vakterna under publikens ovationer och nu har straffpåföljden utdelats. De tre skall betala 4.000 kronor var för förargelseväckande beteende och överträdelse av myndighets förbud? Jag tycker att de borde få 5.000 var för att de visar tuttarna och käpar mot en miljöförstöring av stora mått. Dessutom måste det ju vara fan så mycket trevligare för publiken att se tre damer som visar tuttarna än att se på den flintskallige översittaren Reinfeldt, eller vad säger du?

Foto: Mr Larsson 
Nu har jag fått en T-shirt med spegelvänd text. Det är den nya proteinglass tillverkaren Lohilo, som förärat mig denna. Nu skall jag bara ta en bild av mig själv i spegeln och lägga upp den på deras hemsida/facebook sida så får jag glass också. Men troligtvis missar jag det hela för de verkar bara hålla till runt Stockholm och det är synd att de som så många andra företag tror att Sverige börjar i Uppsala och slutar i Södertälje. Ibland frågar jag mig om alla skolbarn verkligen hade geografi i skolan.
Den yngre generationen känner ju inte till ett skit om hur vårt land ser ut och skulle de förirra sig upp till Yttre Soppero eller hamna på macken i Dokkas då tror jag att de börjar gråta. De är ju trots allt fortfarande kvar i Sverige.


Har fått i mig en tallrik (inte sälva tallriken) havregrynsgröt, gjord med lite extra protein och nyponskalsmjöl så nu är jag beredd att gå ut i strid. Idag blir det kortare pass och sedan drar jag upp till Lasse och Sinikka i Anten. Våldgästar dem men har med mig en sprillans ny röjsåg av bautamodell så jag får säkert smaka på Sinikkas lammfärsbiffar. Kanke det blir en tur ut på Anten också, vem vet på vilket humör gubben Lasse är på, så här en seg lördag, i slutet av sommaren.
Rapport från trupperna nere i Spanien förkunnar att allt är som det skall och lite till så jag kan simma lugnt här hemma i Angered.
Det kanske händer att jag återkommer om det skulle skrälla till på dagens V75, vem vet någon gång måste ju kuskarna styra hem de "kameler" vi spelar på, så att vi får mer än fem rätt! Sex har vi också haft, men det var längesen. Jaha, tag det som ni vill, jag vet vad ni täker.
Ni får ha det så förbannat bra nu när fredagen är över, Nu satsar vi stenhårt frmåt mot måndag igen och så rullar det på.
pappa B

Inga kommentarer: