söndag 7 september 2014

Sista rapporten från Sverige och Angered på ett tag. Nu blir det Spanien

Jahaa då var det sista rapporten från garderoben i Angered på ett par månader. Idag seglar jag iväg ner till Spanien och vintervilan i Torrevieja.
Söndagspromenaden tog jag och kvinnan ut i skogen för att kika efter lite svamp. Vi hittade massor av -flugsvamp- så någon god svampomelett blev det inte, inte ens en liten varm macka. Det syntes i skogen att svampletarna hade varit ute långt före oss. På vissa ställen såg det ut som om de gått i bredd med utställda fötter, Bandvagnsliknande spår visade detta.

-Inte en spor av matsvampar har vi sett sa kvinnan då vi satte oss på en nedfallen tall och tog oss ett glas dricka och en vaniljsnäcka, inköpt på ICA i Angered. De var gamla och sega men gick ner ändå.
Sedan ville barnen ha en god avskedsmiddag för farsgubben (förslag från Ebba) Så det blev en hejdundrandes skaldjursafton med kräftor, krabba och räkor. Hur mysigt som helst. Efter detta och ett par glas verkligt gott vitt boxvin, San Tiago Blanc från Chile som Elis och jag inhandlade när vi seglade över till Danmark här om sistenes. Billigt men fantastiskt gott. Den röda boxen var helt ok den med. Ett riktigt klipp med andra odr....Slötittade tillsammans med kvinnan på dumburken och somnade tidigt.

I kväll klockan 18.50 hoppar jag ombord på Ryanairs plåtcigarr ute på Göteborg City Airport (en åker i Säve) men fint skall det vara som bondgubben sa när han fick mahognyflis i röven...
Landar förhoppningsvi klockan 22.30 i Alicante och får ta en taxi ner till Torre. Där skall jag sedan försöka larma av och komma in i vår hyrda lya utan större besvär.
Så....ha det så bra ni kan här hemma, nästa rapport från -Sveriges gladaste man- kommer från solen nere i Torrevieja. Och snälla ni, häng med det kommer att hända grejer, det lovar jag. Även på radion högst upp till höger på sidan....
pappa B

Inga kommentarer: