fredag 27 maj 2016

Frukt och grönt spelar huvudrollen här nere...


Drygt 35% billigare mat än hemma i Sverige, det har kamrater till mig räknat ut. Minst lika hög kvalité kanske högre än maten hemma. Frukt och grönt överlägsna de svenska. Skaldjur skall vi inte ens tala om där ligger Spanien före med flera hästlängder Fast jag saknar de salta ishavsräkorna det skall villigt erkännas. Den svenska avokadon påminner om kärnorna i de som finns här nere. En apelsin = 1 glas färsk juice. Men....ett stort minus. Osten är svindyr med svenska mått mätt och dessutom är inte variationerna lika många. De flesta smakar ungefär likadant.

Rock´n Roll på Reflexion Bar här om kvällen. Tre guttar fra Norge drog loss så markiserna fladdrade. Hög klass på musikerna och jag är glad att jag blev ditbjuden av mina vänner Jonny & Git.
Idag blir en slöardag och nu närmar det sig, dagen då min lilla älskling kommer ner en sväng och hälsar på mig. Med sig har hon våra grannar Lennart och Kajsa, som vill se hur gubben har det hör nere i solen.

Får väl snart sätta igång med stora röjardagen Goza och jag. Kallar in städhjälp!


"En bra lögn kan går från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler"

Inga kommentarer: