måndag 18 mars 2024

Kvinnan har lämnat landet!

Tomt och trist! Nu sitter men ensam vid frukostbordet igen. Både Goza (hunden) och jag deppar. Men vi vet ju att hon återvänder snart igen så det får gå även om det är segt. Spelade Körvaspel i går (söndag) och det gick över förväntan. Slutae tvåa och livet lekte lita extra för gubben. Skidåkningen stakade sig in för sommarvila med tävlingarna i Falun som finalarena. Diggens denna otroliga lilla USA-jänta tog hem hela världscupen men Linn Svahn och Frida Karlsson flåsade henne i nacken ända till slutet. Nu återstår en lång väntan för oss skidälskare. Vi får vänta ända fram till november innan Gällivare öppnar upp för en ny säsong på snö. Vad som väntar och kommer att bli extra spännande är VM i Trondheim där säkert några av våra duktiga tjejer plocka hem några medlajer. Personligen tror jag att årets bästa svenska i mina ögon, Jonna Sundling kommer att vara ännu vassare i VM och jag blir inte alls förvånad om hon blir spelets drottning. Det norska lite förtäckta hotet om att Duracellkaninen Therese Johaug är på väg tillbaka tar jag med ro. Förvisso kan den nyblivna mamman åka fort men räcker det med den korta träningsperiod hon fått för att segla rakt in i världstoppen igen? Jag undrar detta, men vi får väl se. Nu skall jag promenera bort till Börje o Britt för att få skjuts med den ner till havet och Torre del Moros banor där vi spelar vår näst sista match i IPL-serien. En match som vi egentligen bör vinna men vi tar det inte så allvarligt om det skulle gå snett.

Inga kommentarer: