måndag 22 april 2024

Äntligen! Riktig Thaimat i Torrevieja

Det tog ett tag innan jag hittade ner till Thai Food & Sushi Kitchen, men nu är det gjort. Och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge. Så blev det för mig. Blixtsnabbt fixade grabbarna till ett bord för fem hungriga gubbar. En pigg, söt liten Stockholmska hoppade fram och undrade vad herrarna önskade sig, öl och vin kom fram på bordet menyer likaså och rätt som det var under mycket skratt så hade vi varsin tallrik med urläcker thaimat framför oss. Jonny som är en tuffing körde med 3 chili +, Tobbe höll sig till en trea och svettades redan efter tredje tuggan, Vi andra nöjde oss med styrka 2. En fantastiskt fin restaurang har sett världens ljus nere i Torrevieja. Det skall alla boendde samt alla de tusentals turister som snart dyker upp vara mycket glada över. Hit kommer jag att ta mina vänner, åka ner och käka själv när suget kommer. En pärla i Torreviejas matutbud har tagit plats. div class="separator" style="clear: both;">
Först ut har vi Rogge, han som brukar intaga soffan hos mig efter sena kvällar. Här är han både hungrig och glad Sedan har vi Johnnys superstarka kyckling. En hård gubbe som alltid äter med hatten på. Mina räkor gott till tusen men jag missade att jag kunde fått ris istället för bandspagetti (makaroner) Orkade inte äta upp allt. Den lilla pärlan, vår servitris fick några minuter på sig mellan springet mellan borden. En toppenseervitris med otroligt hög service faktor All heder åt hela restaurangen alla pratar svenska tar hand om dig på bästa sätt. Ett MÅSTE om man gillar Thaimat.

Inga kommentarer: