söndag 7 april 2024

Bättre med huvudlöss än huvudlös!

När man var lite så sades det ofta att det man inte hade i skallen det fick man ha i benen. Jag har relativtlånga ben ;) och betydligt kortare minna. För tillfället är det lugnt och stilla här i huset. Min telefon är på rymmen och jag skall inom sinom tid ge mig ut och leta. Först skall jag äte en god potatis soppa med lök och bönor som jag kokat ihop för en liten stund sedan. Spelade "Körvaspel" bakom buskarna idag utan större framgång. Ingen koncentration men roligt ändå. Nu är det bara två söndagar kvar sedan blir det sommaruppehåll. Nästa söndag är det "August & Lotta" och jag som inte har någon Lotta får väl hoppas att någon fri och glad dam kan hoppa in och spela med mig. Söndagen därpå är det spel och riktigt god mat innan det stängs för sol och bad. Tror det blir "Korv Stroganof" om inte experterna skojar med mig. Det är mat som faller mig, som stor korvälskare i smaken. Kommer att bli en lång tung sommaar, utan boule. Får väl gnugga fram inspirationen och producera några kapittel på min bok "Herre Gud och hans kusin" som skall bli klar någon gång, helst innan jag släpper min sisa fis. Många tjatar på mig, speciellt de som läst några av de kapittel jag redan producerat- Kommer att bli en pocket så att fler än mig har råd att ev. köpa ett ex. En erotisk, humoristisk fräckis som mina barn inte hoppas skall komma i tryck ;) Me se där får de tji alla fyra. Resten av dagen, skall under de närmaste timmarna tillägnas jakten på min Samsung, sedan får vi se vad denna vilodga har att erbjuda. Jag antar att det blir lite småtugg framför TVn med en av de bra serierna på Netflix som jag håller på att titta mig igenom. Men vem vet "brorsan" kom med en ny Paasalinna "Harens år" så jag kanske sätter mig under lampan och skrattar lite åt den briljanta finnens trivsamma penna. Du får ta det försiktigt, lägg dig tidigt och hitta inte på något rackartyg, div class="separator" style="clear: both;">
Den här lille polaren satt på ryggstödet till en av våra plaststolar. Tog sig en vilopaus och hade inte alls något emot att bli fotograferad. Kul kille.

Inga kommentarer: