måndag 30 juni 2008

Lite ålderdomlig kraft från min hemby!


Här är den ståtliga gamla Porjus Kraftstation, pionjärbygden där svett och böjda ryggar har dominerat. Idag har man en ny moderna datareglerad station och av den gamla älvfåran har man faktiskt, även det med en del svett och böjda ryggar, lyckats skapa en golfbana. Tänk er själv att spela över den gamla älvfåran där miljontals liter vatten forsat fram genom åren. Rätt spännande faktiskt och svårt så in i bänken. Jag har testat, så jag vet. spelade faktiskt där med greven Wilgot von Axelklaff en sensommardag.
Ganska kul att ha dessa bilder kvar, tagna med en enkel Olympus som jag vid flera tillfällen hotade med att kasta i älven till mina kamrater i fotoklubbens stora förskräckelse. Tack och lov gjorde jag inte detta utan köpte mig en bättre istället.
pappa B

Inga kommentarer: