lördag 19 juli 2008

Mitt livs sämsta fotbollsmatch!

Och dessutom var det final i G19 i Gothia Cup. En sådan erbarmelig fotbollsmatch mellan 22 tjejer på en gräsmatta har jag aldrig upplevt. Dessutom fick de lönnfeta engelska tjejerna ett snöpligt mål som gjorde att de vann finalen, med 1 - 0. Hade jag varit kanin hade jag ätit ihjäl mig på konstgräset på Ullevi. Buuu....... och hur eländigt spelade tjejerna i Mariestads BOIS och LdB FC som förlorade mot dessa sopor? Nikita, målvakten i det engelska laget var den enda som visade klorna i en fis till fotbollsmatch.

Nåväl, sedan blev det final i G13, små vassa tjejer som gav järnet. Mest järn gav lilla Daniella Famili i Barkarbys lag. Hon valsade runt med hela motståndarlaget och som pricken äver i satte hon bollen bakom en sprattlande målvakt och gav Barkarby segern med 1-0.
Heja lilla Daniella, du belv min favorit och påminner mycket om en viss landslagsdam med förnamnet Hanna, liten, tuff och målfarlig. Det är tjejen i svart jag pratar om, en lirare i min smak.

Nu håller min ålderdomliga laptop på att brinna upp. Stekte två ägg på tagentbordet för ett par minuter sedan och nu går det nästan inte att nudda tagenterna. Den har stått på sedan 08,30 i morse och nu blir jag nog tvungen att slå av strömmen. Jag förmodar att vi syns och hörs under morgondagen.
pappa B

Inga kommentarer: