fredag 11 juli 2008

Världens längsta golfpro?

Trots mina 1.82 så var jag tvunget att blicka högt upp för att få ögonkontakt med Mitch! Den Australiske golfpron på slott Schorssow liknade mest en amerikansk basketlirare. Även den reslige Hr Edman från yttersta spetsen på Bohusläns kust blev förvånadsvärt lik en pygmé när han kom i näheten av giganten från känguruns land. När denna långe proffsgolfare (+2 i hcp) svingade så föll en stor svärm flugor ner döda framför mina fötter och jag stod flera mattor bort. Dahlin,den fd. bankdirektören som under den senare halvan av sitt liv vaknat upp och insett att livet bakom glas och larmsystem inte är något att ha, han häpnades även han över Mitchs svingkonst. De slag han gjorde med en järnsjua, klarar inte pappa B på två slag med drivern ( ett går direkt in i skogen).
Det var elegant på det här hotellet, fast det toppade ändå inte vår lista i slutänden. Men det kom på en framskjuten plats och för Dahlin och pappa B som försöker sig på markförbättring med klubba och spikskor så låg det relativt bra till. Kolla bara deras badanläggning. Här fattas det inte någonting.
Just när vi var på plats så hade man påbörjat nybbyggnad av ett större och bättre SPA-område så det var lite stökigt utanför. Man hade även haft problem med olika skador så garantiarbete höll på att genomföras utanför terassen och utomhuspoolen. Med det gick att bada där. En lönnfet fd. genralmajor och tre gråsparvar skvätte omkring där nästan hela kvällen....
Vi avslutar med en liten rosbild så här innan TV-soffan skall intagas. "Prinsessan" och jag är ensamma hemma och vi har laddat upp för friidrott och film. Små kinesiska vål-lullal, bläckfiskringar (som pappa B friterat) och en god sallad med citronspetsad olivolja, gröna ärtor och balsamico creme. Portello till "Prinsessan" och rött gott vin, DON BONIFACIO från Chile till pappa B. Billigt och gott på Cabarnet sitter som knoppen på en flaggstång. Rosorna förärar jag världens alla kvinnor, både mina och alla andras.
pappa B

Inga kommentarer: