fredag 22 augusti 2008

Firad av jobbarkompisarna...


Kolla in vilken blomma! Idag blev det tårtkalas på mötet med gänget. En härlig blandning av redaktörer, annonssäljare och grafiker. Ett tufft gäng som förärade mig denna fantastiska blomma (Papegojblomma heter den visst) och ett helrör (var faktiskt instoppad i ett plåtrör) med 16 årig singel malt av märket Glen Moray. Gubbarna på röret har kilt, björskinnsmössa och säckpipa. Jag har nu tagit på mig en av kvinnans kjolar, (hittade ingen rutig så det blev en småblommig en med volang), lånat grannens vattenpipa och hittat en maläten sourvamössa i källaren. Skall det vara så skall det. Klockan äro förvisso sent, men skit samma, jag är preparerad för en two-fingers wirre innan jag möter John Blund. Vad kul med arbetskamtarer i alla fall.
Cornelia skall bjuda på stans bästa Italienska restaurang och jag mår som en spillkråka, hackar i allt jag kommer på.
"Prinsessan" som klagat på ont i öronen sedan hemkomsten från Turkiet har varit med kvinnan till jourcentralen. där förkunnade de att hon har fått öroninflammation.
-Jag har vatten bakom trumpeten, sa hon när hon kom innanför dörren här hemma.
-Poolvatten från Turkiet, sa jag. -Näää det sa han ingenting om, svarade hon.
Sov gott!
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

HejSvejs
vilken fin blomma...hoppas ni har det gott och att solen skiner hos er också...Vi har skolstart på måndag!
Har småttisarna börjat ännu?

Kolla in min kompis hemsidan som jag hjälper honom med, enkel sajt...men snygga hundar :-) Jokkmokkare som kör för fullt...

http://kicknbox.ezbiz.se/

//Äldsta

Pappa B sa...

Allt väl, styrkan intakt.

cornelia sa...

Tjena grabben,
när har du en ledig kväll för den goa italienska maten?

Cornelia