fredag 29 augusti 2008

Nu rök rastaflätorna...


Nyhetens behag har gått över och det obekväma har tagit överhanden. -Det är lite knöligt ibland, jag funderar om jag skall lösa upp dem, sa hon i går afton. -Gör som du vill, men du skulle i så fall ha startat med detta mycket tidigare. Vänta till efter plugget i morgon,sa jag. -Nää, jag gör det nu sa hon och klättrade upp i storebrors våningssäng. En efter en lossnade flätorna och när kvinnan kom hem efter en kort besök hos en väninna så utbröt fullt jubel. -Mamma du måste hjälpa mig, kommer inte åt baksidan. Detta resulterade att kvinnan spenderade resten av aftonen med att pilla upp rasta-flätor och stoppa plastkulor i en påse. -Jag gör nog ett halsband av de gula kulorna som minne från Turkiet, var "Prinsessans" enda kommentar där hon satt lyxigt tillbakalutad mot mammas knän, i den ceriza skinnsoffan.

Idag passade jag på att ta en bild på henne innan hon stack iväg till skolan. Hon ser ut som en blond Ronja Rövardotter tycker jag.
Hörs under dagens lopp.
pappa B

Inga kommentarer: