måndag 18 augusti 2008

Vit, gul och så en röd!


Blommor är vackra. Men avklippta, ihopbuntade i någon affär och sedan tryckas ner i en liten vas. I med en sockerbit? och vatten. Där nickar de flesta blommor till efter bara några timmar och sedan, när man vaknar dagen därpå så har den lilla blommans liv flytt sin kos. Efter ytterligare ett par dagar så hänger en vissen kvist med en fd. blomma på och det grumliga vattnet i vasen luktar skunk. Nej, blommor skall växa fritt under hemlen.
Jag assosierar alltid till begravning när jag ser vita blommor, gula påminner om påsk och postbussen hemma i norrland under tidigt 60-tal. Röda blommor är kärlek, oavsett vilken sort det är. Jag är usel på sorter, men skit samma jag köper de jag tycker är vackra, även om jag försöker leva efter devisen här ovan. Blommorna fri ute i det fria.
Idag har det varit "upp-packardag" och bara slappa för pappa B:s del. OS pågår ju och stämningen blev hög när de svenska handbollstjejerna tvålade dit Brasiliens långbenta pepparkaksbruttor och tog sig vidare mot finalen. Kvinnan har kört hårt i tvättstugan, "Skogarnas Konung" har lyssnat på musik och snott en ny deckare av mig. "Prinsessan" har varit ute i stort hela söndagen med sina kompisar (stolt över sina flätor).

I morgon börjar allvaret igen. Reportage uppe i Bergsjön och fotografering av vackra flickor på eftermiddagen, kvällen. Skall förmodligen bli kul att komma igång igen, tror jag?
Vi syns och hörs under morgondagen
pappa B

Inga kommentarer: