måndag 22 september 2008

Rockig helg både tuft och jobbigt....



Fullt ös, medvetslös brukar man ju skämta till det. Jobbade med Jossan och Elin under helgen och hade stånd på Karl Johans torg hela lördagen. De ni gubbar!
Hela dagen varvade arrangörerna med popband på scen som låg mitt framför oss.
Ett band, två band kanske tre band, men sedan har både öron och skalle fått nog.
Det var då det brakade loss rejält. Plötsligt dök det upp ett helt gäng med punkare. Jag som min vana trogen inte hade en susning om vad som komma skulle jag stod där med munnen formad som hålet i en fågelholk.
Då kom dom, bandet -Troublemakers- punkbandet från Västra Frölunda. Nu blev det fart även på publiken (punkgänget) Illröda, vita, illgröna tuppkammar svajade i en yster dans och nitarna blänkte i höstsolen. Riktigt bra, både musiken och punkarna. Mer sånt tycker jag. Goder afton
pappa B

Inga kommentarer: