onsdag 22 oktober 2008

Idag blev det snabba ryck...

...det är det här också! Jag har ju varit involverad i hundkappen på den tiden då vi drog runt med ungar och hundar och hembrygt äppelvin. Sedan kom spelbolagen in i bilden och nu verkar det som om hundkappen håller på att dö ut. Synd, för det var många glada stunder efter tävlingsdagarna.
Träffade en riktig liten pärla idag. Hon håller på att utbilda sig till hudterapeut (svårstavat) varför inte bara hudterapest? Man säger ju så. Den mycket trevliga unga damen har skrivit en artikel till den nya damfotbollstidningen Martha (prenumerara på den du om du gillar damfotboll) Jag skulle ta en bild på henne och blev totalt överumplad av hennes charm (nu förstår jag varför Häcken är på väg in i Allsvenskan).
Vid sådana här tillfällen önskade man att man inte passerat 25.

Fortsatte dagen med att kolla in RIA:s 25-års jubileum. Där märkte jag att jag passerat 25. Idel åldringar + några ungdommar typ 40. Tog mig därifrån efter första psalmen.

I morse så var jag så förvirrad att jag blandade ihop min två adliga vänner, bröderna von Axelklaff. Jag önskade ta med mig Gilbert fast jag menade Vilgot. Gilbert är så senil att han rätt som det är tror att han är kungen och kräver 150% uppställning av alla han möter. Fövisso var det den yngre brodern Vilgot, fortfarande "still going strong" som jag skall försöka släpa med mig på Hurtigruten.
Har skrivit ett gamalt Påsk Kort till Gilbert och bett honom om överseende för detta facila misstag. Nu skall jag spela data med "Skoggarnas Konung". Kommer att få storstryk men skit samma. Jag brukar tjuvträna ibland när han är i skolan så jag blir faktiskt bättre och bättre. Senast fick jag bara stryk med 7-0. Vi höres och synes.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

http://kicknbox.ezbiz.se/index.html
kika in hos Glenn, farsan...han tävlar med sina hundar, jag hjälper han med hemsidan och han bor i Jokkmokk :-)