onsdag 22 oktober 2008

Kom inte här och snacka hummer....

Hummer, havets okrönte skaldjursdrottning, eller kung, vilket du vill. Jag har haft den stora äran att för några år sedan fått följa med på hummerfiske utanför norska Kragerö. En upplevelse som jag ibland drar mig tillbaka till. Helt fantastiskt och dessutom hade jag förmånen att få bo hos Aud och Reidar i deras fina hus nere på bryggan. Två verkligt fina människor som kan njuta av livet.

Detta är hummertinor!


Detta är en hummer.

En norsk fiskare och en norsk hummer. Goa gubbar bägge två. Reidar och jag blev verkligt goda vänner ute på havet och i hans och Auds vackra hus på bryggan i Kragerö


Detta är en hummerklo mod. mycket stor och vass.

Kniper av ditt finger utan problem.


Kanske får jag en chans till att nu på ålderns höst uppleva detta en gång till. Jag hoppas detta. Hade väldigt gärna tagit med mig greven Gilbert von Axelklaff på ett sådant äventry. Vi får väl se vad framtiden har i sin tina?
pappa B

Inga kommentarer: