lördag 25 oktober 2008

Krig, elände och turister...

ja sannerligen är det en knepig kobination. Krig är elände, elände skapar krig. Mitt i allt detta så kommer turisterna för att se på det elände som kriget förorsakat. Turisterna tar bilder, lägger ner blommor, löser världsproblem och blir fulla när klockan är 19.00. Jag är också turist, jag blir också full redan klockan 19.00, ibland. Men, jag har aldrig och kommer förmodligen inte att stega runt i de krigsdrabbade städerna för att kolla på gravstenar, minnesmärket, monument och statyer av fallna män och kvinnor. ( de flest fallna sitter i något skyltfönster och vinkar glatt) Aldrig! Den här bilden tog jag i Warsava för ganska många år sedan. Den visar allt som jag tycker är vedervärdigt. Att hasa sig runt till olika platser för att fotografera otäcka minnen!
Mer vin, kvinnor och sång skall det vara när man är turist. För min del är jag i det avseendet alltid turist. En riktigt bra sådan. Gå nu och lägg er, vila ut för på söndag skall vi gå till kyrkan....
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan nog inte hitta en mindre hockeyintresserad Skelleftebo än mig! :P
Låter ju dock som en rätt trevlig nyårsafton du planerat där :) hehe
Du är alltid välkommen :)