torsdag 23 oktober 2008

Ny dag och gubben är fortfarande pigg som en mört!

Jag drar en repa till London innan jag kryper ner under täcket. Denna i mångas ögon förträffliga stad, helgonförklaras och jag har aldrig fattat varför? Visst här spelas stor teater, musical, här föddes James Bonds pappa och skrammelgänget Beatels. Här smakar all mat som kokt filt. Endast kinamaten och "fish and chips" går att leva på. Nåja en del ölsorter rinner också ner och så finns det ju wirre. H&M har rea där liksom här hemma. De flesta går omkring med en mobbe i örat och Big Ben ser ut som vilket rostigt klocktorn som helst. Oväsnas gör den också, flera gånger om dagen. Här finns hippi, knark och uteliggare, exakt som hemma. Kan ni berätta för mig vad det är som är så fantastiskt med denna stad. Följde efter en mycket sober herre i plommonstop, svart kostym och rock med en mycket elegant portfölj under ena armen. Han åkte med undergrundståget fyra hållplatser utanför London, där klev han av. Tog av sig rocken och vek den över armen, plommonstopet i handen och klev över några brädhögar och försvann in i ett inte alltför stort hus. På baksidan av detta hus såg det ut som om IRA hade haft sprängträning! Skit överallt + en rostig Morris Minor? Jag skrattade så att jag höll på att kikna medan min polare ansåg att jag var totalt vrickad som följde efter snobben bara för att se att han bodde på en soptipp. Ibland lever jag på det minnet även idag. Här sitter två svenska tjejer med en pava vin. -Vill du ha en klunk sa de till mig när de hörde att jag snackade svenska med polar´n. Jag avböjde och de tittade konstigt på mig. -Dricker du inte din tråkmåns, sa den mest rödhåriga. -Jorå, vatten, svarade jag. -Berätta inte för morsan och farsan att du träffat oss, va? -Nej då, ingen fara, sa jag. Bägge två gav mig fingret och hoppade av vagnen, sjungande på "Helan går"! Det löftet har jag givetvis hållit för jag har ju inte inte en susning, vem deras morsor och farsor är. Skall nu stillsamt dra mig mot slafen så att jag orkar ilskna till i morgon bitti. Såg att de hittat den mördade tjejen i Gällivare och gubben har tydligen erkänt mordet. Phu!
pappa B

Inga kommentarer: