söndag 19 oktober 2008

Ordningen iordningställd - allt flyter som vanligt!

Familjen samlad igen. Kvinnan kom hem strax efter 20 och vi är alla nöjda och glada. Hon hade haft trevligt, fint hotell och god mat, ganska skapligt väder med tanke på årstiden och hon hade faktiskt fångat några gondoler med sin kamera. "Prinsessan" blev jämmerlig och fick plötsligt både ont i en fot och kraftig feber? -37,1 är visst feber, det säger alla, du fattar ingenting för du har aldrig haft feber, sa hon till mig när jag stilla försökte förklara att vi absolut inte skulle ringa efter ambulansen eller köra upp henne till akuten. -Tag en filt och så lindar du in dig och myser i soffan,sa jag. Du och din filt, svarade hon och slängde igen dörren till sitt rum. Efter 3 minuter hördes disqotoner därifrån och febern hade plötsligt dansats bort. Så det kan bli.

Så här ser vår fantastiska älskling ut!

Har mest suttit vid burken idag. Skrivit och åter skrivit och nu är det nästan klart. Tack för alla vackra ord om vår lilla utflykt, de värmer. Nu kryper jag ner under täcket och så får vi se vad som komma skall under morgondagen. Natti natti!
Pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min sida! Jo, jag tycker om att ta kort så det blir oftast mer bild än text. Ha det bra! Anna

Anonym sa...

Den alltid så söta kvinnan :-) du har tur du farsan!!!

Hoppas ni får en bra vecka...hälsa alla!

pingar dig innan jag lämnar sajten - som vanligt...
//m i @