söndag 19 oktober 2008

Prima wirre i kvinnans resväska.....

Kan ni tänka er att upp ur kvinnans resväska dök det plötsligt upp 75 cl 10-årig Laphroaig. Tog genast fram tre iskuber, ett smalt glas + wirreglaset från Orrefors.
Lukten påminner om den tjärade forsbåt som jag kajkade fram med när vi rodde fluga i Luspeforsen, och smaken, ja det var som att suga på en burk med den, en gång i världen mycket berömda skidvallan "Lappglid". En gul burk av bly med silverfärgat lock. Burken rev man av allt efter det att vallan försvann...
Jag satt länge med de ynka centilitrarna jag slog upp och åkte baklänges upp till Porjus och min ursinnigt arga mormor Greta Frisk. När den kärringen röt, då stod fantomen stilla.....

Som alla vet så håller jag på att scanna alla mina gamla negativ och diabilder. Detta är ett fantastiskt roligt jobb, tidskrävande men jag upplever höjdpunkt efter höjdpunkt vaje gång jag plockar fram ett negativblad. Jag fick tag i ett blad med negativ från en tidig resa ner till Almúnecar i Spanien. Där kom jag ihåg att vi såg den första EU-moppen. Jag var på alerten, men missade ändå den vackra spanjorskan som kom på moppen. Hon smet in bakom draperiet lika fort som en löning försvinner. Nåväl, moppen kom med och egentligen var ju detta en bild för MC-pressen men det struntar jag i
På samma negativblad fanns det bilder från en golfbana där jag slog bort några paket bollar. Fast det var inte min som hamnade i grenklykan. Alla på den här klubben tyckte att det var så festligt så de har låtit bollen sitta kvar på sin plats. Rätt kul faktiskt. Idag har det varit en konstig söndag och jag ger den här helgen -3 i trivselpoäng. Stressigt, slamrigt, struligt och på tok för lite vila och mys....
Kanske jag dyker upp när det blivit tyst i huset.
Middagen en marinerad oxstek smakade skit, var seg som en badrumsmatta. Färdigköpt sås likaså. Vattninga frysta grönsaker och sönderkokad mandelpotatis gör inte saken bättre. Jag tar mig en Laphroaig till..hutt!
pappa B

Inga kommentarer: