torsdag 30 oktober 2008

Sterling har slagit ihop vingarna...

..det blev klart i går. -Sterlings konkurs låg i luften- skrev "gubbkalsongen", som rubrik. Det tror fan det när det är ett flygbolag!? Ett efter ett slår de i backen, lågprisflyget. Detta är oroväckande för det är enbart en väl vald klick som kan sväva iväg med SAS och de större jättarna i luftrummet. Reklamkampanjerna lovar superpriser (det gör SJ också) knixet med dessa fantasipriser är att de bara finns två stycken. Alla andra tider passar inte, avgångarna måste ske den och den tiden och den och den dagen och det och det året och den och den veckan. Annars kostar det skjortan att lyfta från marken.
SJ har rabatter som inte är värda att nämnas ens. Åk till Norrland för 199 kronor! Eller i den stilen. Ja, jag tackar jag. Om jag, som nu har blivit friherre vill utnyttja detta så måste jag beställa min biljett en timme före avgång (finns det ingen plats kommer jag inte med). Här kan man verkligen prata om att lova stort och hålla lort. Kolla in vad jag cyklade ifrån 1960! Här uppe på Porjusberget krigade vi. Här fanns hoppbacken där Georg Eriksson var den stora stjärnan. Backrekordet tror jag var 34,5 meter. Han landade mitt i gropen där underbacken slutade och kunde promenera hem.......
Här hade vi en liten fotbollsplan med mer sten än grus och här utspelades viktiga landskamper med Grenolin och Zamora på plan. Jag var linjeman! Var för feg för att vara domare. Jag har bollsinne som ett piano, därför valdes jag aldrig med i något lag! Jag gillar det här huset! Hittade det uppe i Dalarna för väldigt många år sedan. Om ni visste vad roligt det är att sitta och scanna in gamla negativ från tiden då jag skuttade omkring med en liten Olympus ACE och lekte fotograf. Att jag skulle fastna i detta yrke hade jag inte en susning om. Skulle ju bli konstnär och måla skiten ur grabbarna i Paris...

Nu har vi fått en porttelefon inmonterad. Den skall börja tas i bruk efter nyår. Bra, för det finns långfingriga personer här som tömmer våra postboxar titt som tätt. Nu skall det fixas till mat åt trollen och eftersom jag har chansen att ibland agera mamma så får jag ta på mig förklädet och ställa mig vid spisen...
pappa B

1 kommentar:

GANSKA LAGOM sa...

Hejsan hejsan! Trevligt att du hittat till min blogg och att du gillar halsdukar! =) Väldigt intressant blogg du har själv. Du är hjärligt välkommen att fortsätta titta in. Jag tittar nog in hos dig med då o då. Spännande liv du verkar ha!