onsdag 29 oktober 2008

Vem f-n startade spektaklet?

..jo det skall jag minsan berätta. Det var en irländare, förmodligen redigt på örat av för mycket Tullamore Dew. I och för sig inte alls i illa mening. Det var så att man firade årets skörd och med lyktor utskurna i rovor gick man husen runt och firade. Sen fick Onkel Sam och hans gelikar tag i traditionen och då ballade det ur....Under den tiden då den spelade en stor roll i anglosaxisk folklore skämtades det frisk och visst tusan har pappa B och hans vilda familj förberett morgondagens afton med kokta makaroner, kletiga dadlar, sega råttor och sura äpplen som ungarna får i sina påsar när de knackar på och skriker...bus eller godis! Ibland ryter jag till och försöker se riktigt förbannad ut. -Bus era små satungar, och slår igen dörren! Det har inte gått hem ännu, men en vacker dag när de blir större spränger de väl postfacket nere i svalen.... kolla på "Prinsessan". Tror ni inte att Stena Line hade förberett sig för Halloween och ordnat en spökavdelning för de mindre passagerarna. Jättekul att kasta döskallar istället för bollar. Jag vann med 45 - 10 mot ungarna och blev bortjagad av en överviktig servitris som försökta slå ihjäl mig med ett uppläggningsfat. Roligt var det i alla fall, och jag är supersnabb de 10 första metrarna. Här har vi kvinnan med stort K. Vår egen lilla älskling som verkligen fick chansen att vila ut på den här resan. Gåendes på pulver och penicilin blev det bara kaffe och fruksoda vilket gav pappa B dess mer att intaga (i form av vin, öl, wirrar och rom).
Nu skall jag sammanställa lite texter som jag hämtat in under dagen och sedan kanske jag återvänder en stund innan John Blund kommer svävande över Angered. Appropå Angered så var det kaos idag när nya MAXI Stormarknad öppnade. Jag kanske lägger in en bild därifrån, vi får se....
pappa B

Inga kommentarer: