torsdag 13 november 2008

Goderafton folket...

När jag återvände till hemmets lugna vrå så hade jag som vanligt fått en gigantisk hög med reklamail, + ett nytt försök att inbilla någon att de har blivit miljonär. Käre Bernt, grattis! Så började mailet. Jag hade vunnit en sprillans ny BMW X6 35i M + 750.000.00GBP. Sänd bara in alla dina uppgifter som finns specifierade här neda. Hälsningar från Alex Jeferson representant för BMW. Mailet var undertecknat Larry Duke.
Jag kopierade och sände länken till BMW:s marknadsavdelning. Vi får väl se vad som händer. Fast visst kittlas det lite, tänk om det plötsligt vore sant. Då skulle jag köpa mig ett par nya joggingskor. Den här fick jag på mailen. det är faktiskt riktigt rolig och visar framför allt att kvinnans list övergår vårat förstånd, eller? Det droppar in lite knepigfa mail lite då och då i min burk. Alfons Åberg har flyttat till Hammarkullen. Drygt 100 barn i åldern 5 till 8 år fanns på plats när det gröna skynket frogs bort och en litten rund och go Alfons Åberg satt där på sin socker. Det är Folkets Hus i Hammarkullen som skall ha Alfons i sitt bibliotek. Författarinnan Gunilla Bergström och hennes syster Ann.Margret (som gjort den fina statyn) var glada över att stayn hade kommit till Göteborg.

Gå och lägg er nu men pussas lite först.
pappa B

Inga kommentarer: