torsdag 20 november 2008

Lekstuga i datorn, bra morgonpyssel...

När man aldrig vill gå och lägga sig på kvällen och dessutom stiger upp och ruskar liv i tuppskrället då har man massor av tid över då allt annat sover. Jag satte mig vid burken klockan 05.33 idag och lekte lite innan jag väckte trollen. Kvinnan klarar uppstigningen utan större åhävor, och är oftast piggare än zombin pappa B.. detta är fönstren i en barack (inte USA:s president) nere vid "Suckarnas kaj" här i Göteborg. Sen blir det blå rostig plåt, även den hittad där nere vid kajen liksom den blå nätduken med blixtlås. Tänk vilken procedur det varit om inte Photoshop funnits och detta skulle ha gjorts i mörkrummet. Fy för den lede. Sedan kan man kalla detta konst eller ej. Nu har jag gjort de här tre bilderna av egna digitala bilder som jag förvrängt färgerna på. Visst! Jag har tre original, små förvisso och jag har inte antecknat det jag gjort så jag kan aldrig göra om samma bilder igen. Jag skulle kunna montera dessa tre, rama in dem och kanske sälja 10 stycken, signerade och numrerade och sedan slänga originalet i papperskorgen. Då är det plötsligt konst, eller?
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blå rostig plåt tilltalar mig.
Konst eller ej huvudsaken att man har roligt!

Anonym sa...

Frågan om vad som är konst eller inte är onekligen intressant. Tänker på Picassos tjurhuvud av en cykelsadel och ett styre - DET är ett tjurhuvud... :) och det är unikt bra!
Men en uppstoppad get med ett bildäck runt magen - nä, bara fult!
Din plåt - konst? Självklart! :)

Pappa B sa...

Tack för det mina vänner. Gillar ni inte "Fyra fönster" ? Den tycker jag är bäst

Baronessan sa...

Baracken ser trevlig ut. Kan man ha som sommarstuga! Appropå blå. Var en gång i London på Tates (heter det väl?) och såg på en blåmålad tavla. Den var bara blå. Inga nyanser, inga krussiduller, bara som doppad i blått. Det stod en lång, lång förklaring om tavlan och jag begrep inte ett dugg vad konstnären menade. Tror att det är däri det ligger - skriv något obegripligt så slår det.