torsdag 20 november 2008

Firmafest på högsta nivå....tack för det jobbet!

Här skall festas och här skall laddas. Tur att inte Leif Mannerström ser den här bilden. Det är nämligen han som komponerat den 3-rätters vi skall intaga vid kvällsens stora show -On Stage- på Scandinavium. Stekt falukorv (billig variant, mest fett) pulvermos, spetsat med smör,äggula och vitlök (rätt skapligt) Lite stekt blomkål och en skvätt sweet chili. Två stora glas H2O och laddningen sitter. Den changtila koncern som jag tjänar i vått och tort (mest platschef Larssons förtjänst, om sanningen skall fram) skall i afton beträda denna, enligt pressens förvarningar, helt fantastiska tillställning.
Jag ser verkligen fram mot Mannerströms kompositioner medan den silikonförstorade småländskan med däcksnamnet Pirelli inte lockar speciellt mycket. Det gör inte fikusen Karlsson heller om jag skall vara ärlig, oavsett hur mycket gelé han än smörjer in hockeyfrillan med. Men...Ann-Lena Brundin finns med så lite bra blir det nog ändå. Jag skall försöka föreviga någonting från kvällen om jag inte blir för dimmig och rund under fötterna. 8000 biljetter lär vara sålda, funderar på att ta med mig skatehjälmen. Håll tummarna.

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Åh, Brundinskan e bra, men de andra kan man nog båd ha å mista.

Bon weekend à toi...gu vad jag gillar att snacka den yttepyttelilla franska jag kan:)

Pappa B sa...

uoi,uoi eller vad man nu skall säga.