tisdag 18 november 2008

Nedskärningar igen och så gröna siffror?

Givetvis skall man glädjas åt minsta möjliga ljusning i den svenska ekonomin i dags läget. Förmodligen är situationen betydligt mer tillspetsad än vad regeringen ger sken av. Skulle någon lyfta på den ekonomiska filten så skulle det säkert damma rejält. Volvo-It varslar 400 samtidigt som helsides annonser förkunnar att det är gröna siffror. Givetvis menar de att deras nya lill-Volvo drar så lite gas, bensin, el eller om det är kopruttar, vet inte så säkert. Men gröna siffror är det i alla fall. Vi små människor vi sitter och jämrar oss medans vi knaprar i oss knäckebrödet med en torr ostskiva på. Nej fan heller, jag har kokat havregrynsgröt, trollen är i skolan och jag skall ta kommunalsnöret ( Vitlöksexpressen )ner till Centralen för att göra en intervjuv med en ung, trevlig kvinna som heter Jenny. Hon är Hurtigrutens representant här i Göteborg och vi skall svälja en Cafélatte om en stund. Skäll inte på mig! Jag vet att jag varit ur form den sista tiden och inte skött mina förehavande här på bloggen den sista veckan. Men stilla er, jag kommer snart igång igen, vänta bara. Av någon anledning så är november en djävla skitmånad. Vädret är ostadigt, pengarna snart slut (julen står för dörren) mörkt och visset och alla kvinnor blir extra deppade just i novemnber, även min. Jag skulle gärna ha två april istället. April vår och april höst.
Återvänder till blogg världen när jag återvänder. Ha det så länge
pappa B

PS: Det är bilindustrin som tillverkat bilen på bilden här ovan som tagit alla Volvos pengar DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag just hittat en trevlig bloggare så antydes att denna avser ta en paus - på obestämd tid, vad det verkar!
DEt är antagligen välförtjänt och bloggandet får ju aldrig bli ett "måste" - det ska vara roligt!
Men jag tittar in då och då för att se vad du hittar på...

Pappa B sa...

Nej min själ, jag tänker inte ta paus. Menade bara att jag varit slö på att blogga under förra veckan. HAr haft lite för mycket tråkigt arbete.