torsdag 27 november 2008

Ny premiär på torget i Angered....

Roger, han satt mitt i skottgluggen när KappAhl premiäröppnade sina nya lokaler i Angereds Centrum. Det nylagda golvet har redan fått sina törnar och det skulle bytas ut lite plattor. Till helgen blir det 30-års kalas och förmodligen en ny folkstorm nere i centrum. Kul, mycket kul att Angered får komma med på kartan över levande stadsdelar. Det rykte man ofta får här uppe i Nordost är väldigt oförtjänt och sprids oftast av dem som aldrig satt sin fot här uppe. Välkommen till Göteborgs finaste stadsdel om ni törs! Tre, två, ett välkommen in, sa chefen Urban Solander. -Jag har inte fått något presentkort skrek en kärring, jag har stått här sen klockan 9 och var nästan först i kön, är berättigad till ett presentkort, har fixat barnvakt och tagit mig hit. Efter ett tag fick hon sitt presentkort och stormen bedarrade Den nya butiken blev snabbt fullproppad och faktum är att jag såg ett par fina kalsingar och en pyjamas som jag skall önska mig av tomten (blir festligt att se om jag kan sova med kläder på) Har ju hört att gamla gubbar skall ha pyjje så jag får väl börja träna i smyg.
Dyker upp längre fram. "Prinsessan" är vissen idag så vi sitter och slöglor en stund på Disney Canal hon och jag.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Angered... Tänk, jag vet faktiskt inte ett någe om Angered. Förutom att det nyss har öppnat en ny butik där;)
Jag kanske borde åka dit? En gång tänkte jag faktiskt flytta till GBG.

Hare gött!