torsdag 27 november 2008

Belgiska läckerheter och annat smått och gott...

Fick lite på skallen igår därför att jag berättade om hemligheten att Kungälv skulle bli mer internationella genom att anställa en kinakock och en pizzabagare. Fick faktiskt tre mindre snälla mail angående detta? Jag stortrivs när jag kan få folk att reagera, även om en del blir riktigt pissoff på vad jag svammlar om.
Nåväl de här mailen bekräftar bara vad jag tidigare trott, Kungälv är fortfarande en bondhåla, liggandes i korsningen mellan Nordreälv och havet. Dessutom kan de inte åka skridskor heller för de får jämt stryk i bandyn. Men, men kanske kinakocken eller pizzabagaren kan ta plats i bandylaget och förstärka truppen. Jag undrar om man verkligen kommer att äta Kinamat i Kungälv? Så här ser hon ut, Jennie som laddar mig med bakelser, panpizza och andra läckerheter. Pim heter killen, holländare som importerar frysta Belgiska läckerheter. Och så här ser läckerheterna ut. Först den lilla chokladbrownien, rutan med päron och choklad. Sedan den stora succén, riskakan (vansinnigt god) och till sist mandelmassa med bär. Nu kan man gotta sig åt dessa nere hos Jennie och Nuki. Detta gör att viktminsknigs försöken får sig en rejäl knuff, i fel riktning. Men vadå, jag kan ju gå ner till Storås och hem igen. Lite smart får man vara. Syns senare. Skall nu fotografera en konstnär om 15 minuter, hej då.
pappa B

Inga kommentarer: