lördag 1 november 2008

Plötsligt satt hon bara där, grevinnan Whilma von Axelklaff

Nu var det då själva tusan om inte gubbstrutten vaknar till liv där uppe på sitt gods i Hälsingland?
När han ser sin sköna grevinna sitta tryggt på sitt fullblod så borde det rycka lite här och var i den gamle stuten.
Men, visst är det ett stiligt ekipage jag fångade.
Idag har det varit en tuff dag. Vår lilla "Prinsessa" har varit med pappa B nästan hela dagen och "Skogarnas Konung" är så redig att han klarar sig själv, ensammen hemma. Fredagsmyset är avklarat, kvinnan har tagit sin tupplur i soffhörnan och allt är som det skall vara. Nu masar jag mig in till slafen för under morgondagen skall jag dels fotografera på Svenska Mässan, Hem & Villa samt bevaka Angereds Box-Open. Blir mycket intressant bägge jobben. Vi höres och synes
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Käre Bror!
Jag blev glad och mycket upprymd av se en bild på min kära hustru!
Hon sitter på den ädle springaren "Wesber",som numer finns i hästhimlen!

Såg att du skrev några rader om som du kallar Yngve Walter,en kär bekantskap,men du missade grovt! Han hette faktiskt Yngve von Whalter! Fattar du "Von"!!!!
Har var blåblodig som undertecknad!
Lev väl och krama din familj från mig och min hustru!
Greven!