tisdag 13 januari 2009

Världen är ett enda stort rostigt sår!

Nu skall de miljoner som svenskt bistånd betalat för skolor och andra humanitära byggnader i Gaza, byggas upp igen. Vem skall betala? Det är Israel som bombat sönder dem. Skicka räkningen till Israel i morgon. Sulta nu vela och visa att hatten faktiskt sitter på en ryggrad och inte en skumgummipelare. Svenska folket är givmilda, miljoner strömmar in vid avrje maifestation och gala. Än den ena än den andra. Vad vi som ger får för pengarna redovisas uselt, ibland inte alls. Jag tror att merparten av dessa miljoner hamnar i organisationens fickor och inte ute i byarna och på slagfältet. Israel kan punga ut med pengar för det som de skjutit sönder. Jag har varit en stor vän av israels folk, inte minst då jag tjänade FN nere i Gaza och jag såg unga friska män och kvinnor odla på den mark där gränsen fanns. På ena sidan växte det grönt frodigt gräs och på palestiniernas sida, där vi stod fanns inte ens så pass att en get hade blivit mätt. Men idag har Israel gått för långt, de har faktiskt skjutit sig själva i röven och jag hoppas att de kommer att få betala dyrt för detta. Alla de stackars kvinnor och barn som fått offra sitt liv kan inte byggas upp och inte heller betalas med pengar. Oavsett varifrån de kommer.

Filmgalan -årets dokumentär. En förfärligt dålig historia filmad med en mobiltelefon med bilder på en runknisse. Vad fan är detta. Bättre med en rejäl Åsa-Nisse än detta dravvel. Hela den svenska filmeliten fortsätter att flina upp sig för media och juryn borde sluta dricka ett par dagar före bedömningen av de nominerade alstren. För är detta den bästa film vi kan visa upp för världen utanför sandlådan. Då skall vi fan i mig lägga ner hela filmindustrin. Den här bilden på rostfläcken är inte värt ett skit. Jag tycker att den är ett minne från en svunnen epok, det är allt. Skulle jag förstora upp den till 1 x 1 meter, montera den på en vacker platta och sedan vända den upp och ner, ställa ut den på ett känt galleri, och kalla den för "mekanisk orgasm". Då skulle den bli unik, värdefull och rosas av alla förståsigpåare med baskermössa, pipskägg och runda brillor. Fisförnäma damer i malätna pälsar skulle gnida sina händer och bli våta i brallan. Vilket djävla dravvel.! Bilden är en rostfläck på en skrotad Scania Vabis nere vid hamnen i Göteborg, inte någon mekanisk orgasm, kommer aldrig att bli det heller för den delen. pappa B

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Tjoflöjt! Det var ord och inga visor det där och det är ju bara att hålla med om både det ena och det andra!

stella sweden sa...

Mitt järrta är ett enda stort sååår (U de här är bara för di...att gå ur en relation skaparr hej jeesuz endast svååår...U att förvandla de till en yyy vååår?)
Men ja vet att ett redaktionsmöte nog skulle få in mig på rätt spåår!)

Hujhuj!

Anonym sa...

Hej Baronessan, kul att du syns här hos mig.
stella lelle, allt löser sig även om det ser visset ut ibland. Upp med huvudet bara, världen ligger där framme och väntar på dig..
Kram på er.