tisdag 24 februari 2009

Bananens Bevarande har startat...


En fantastisk dokumentation över bananens tillkomst har skrivits av sign. Ulvstrumpa. Den förkunnar kärleken till denna myomspunna frukt, rot, ärt på ett mycket förtjänstfullt sätt.
Då jag i nuläget inte vet om den nystartade föreningen -Bananens Bevarande- har fått tillräckligt med luft under vingarna så bjuder jag Ulvstrumpa och Pinglan Madde på varsin "Pettis", detta mycket goda bakverk som tillika innehåller tunna skivor av banan. I framtiden hoppas jag att vid kontakt med Svenska Banankompaniet här i Göteborg, kunna låna deras konferensrum och bjude Stella Sweden som föreläsare. En liten lätt samling bananälskare. Givetvis kommer det att bjudas på banankaka, friterade bananer och bananlikör.
pappa B

6 kommentarer:

Le Loup sa...

Hej Pappa B,
det är en strålande idé och jag är givetvis med! Och ack vilken härlig bild av bananbakelser, det är så det vattnas i munnen, den bilden borde omvända den mest inbitne bananhatare tycker jag :)

stella sweden sa...

Humhum....visst seeer det smarrigt ut det måste jag erkänna, och jag kan gärna slicka av glaciären på läckerheterna samt smaska i mig den goda grädden U skeda ur vaniljcremen...men sen är de stopp för jag är intolerantastella!

(vääldigt intolerant mot mjöl)

;)

stella sweden sa...

..tack för inbjudan!

stella sweden sa...

..vad ska jag prata om egentligen...örter?

;)

Anonym sa...

Kära lilla Stella, Ulvstrumpoan och jag återkommer sedan vi tillsammans har utsett ett ämne som vi tror kommer att dra stor publik av bägge könen. Tillika kommer alla åldrar över 33 år (endast födda i auguste) att kunna gå in gratis.
Sug på den Stella lilla...
pappa B

Anonym sa...

ÅÅÅÅ! Jag fick en bananbakelse! Tack för det! *bockar och bugar*