tisdag 24 februari 2009

Gomorron vänner...

Vi börjar dagen med att i bild visa hur det är att dricka inhemsk Tunisisk sprit efter lunch i 33 grader +. Herrarna på bilden var mina kamrater på den tiden *s*





...eller morron och morron, det är ju snart lunch. Friden ligger nu tät som en granplantering över pappa B.s lilla lya. Dagens arbetsuppgifter är att börja sammanställa den kommande artikelserien om ölets vikt och framfart i Göteborg. En mycket intressant arbetsuppgift. Håller samtidigt koll med ena ögat på Kallebäcks torg som håller på att förfalla och ingen verkar ta ansvar för att det inte skall göra det.
Klockan 10.45 är det dags att stå på startlinjen i skidornas VM-cirkus i tjeckien. Guld till Emil Jönsson i herrklassen och medaljer till både Kalla och nytända Anna Olsson i damsprinten, jag lovar. En riktig svenskdag med andra ord. Givetvis gör jag som fallskärmshopparen. Lever på hoppet.

Saab skymtar ett ljus i tunneln och Volvo kommer förmodligen att få lånehjälp för att hålla snoken över vattenytan ett par månader till. Den stora metropolen i norr
-Porjus- firar 100 år i år och det ryktas om en hemvändardag mitt i sommarvärmen. Då kommer byn att växa för några dagar och samtliga vykort kommer att ta slut. Pappa B försöker nu få tag i en husbil till en lämplig penning för att åka upp och närvara vid denna celebra tillställning. Jag antar att greven Vilgot von Axelklaff, med anor från denna kraftfulla by även lär ta limosinen upp till vildmarken. Huruvida den sensuella grevinnan medföljer är ovisst i skrivande stund.
Appropå husbil, är det någon ute i bloggvärlden som har känningar i branschen, eller till och med en bil att hyra ut? Tiden är mellan vecka 27 till och med 29, bästa perioden dessutom.
Jag återvänder under dagen med mera svammel. Tills dess, håll ut. Annars kan ni krocka med dörrposten.
pappa B

Inga kommentarer: