söndag 15 februari 2009

Helena gjorde det - tog Sveriges första VM-guld!

Jubel i lädersoffan! Grannen ringde på och undrade om någonting var på tok (bra med omtänksamma grannar utifall kvinnan skulle ilskna till någon gång) Efter att ha förklarat på halvportugisiska med inslag av arabiska och lite samiska så fick jag stilla grannen och hans tre kusiner och förklara att vi inte alls var upprörda över att han grillar lamm på balkongen utan att Helena Jonsson vunnit guld i skidskyttet.
Han gav mig en amulett som skulle skydda mig mot onda andar och med ett brett flin under mustachen så återgick han till grillningen en trappa ner. Phu...
Polisen i Göteborg har gjort en heroisk insats i helgen. Med full styrka skickades de till Hornbach för att anhålla en man som ertappats med att ha stulit akvariefiskar. Jag undrar om de var iförda skyddsvästar? Samtidigt försökte en kärring norpa till sig kosmetika till ett värde av drygt 8.000 kr på Coop i Partille. (trodde inte att de hade så mycket kosmetika i den butiken, totalt)? Hur tusan fraktar man detta genom kassorna utan att bli upptäckt.?
Nåväl trots dessa indicier så går livet vidare här nere i väst. Snart startar herrarnas masstart i skidskytte-VM. Där kan man förmodligen inte räkna med några större framgångar för di svenske. Men trogen fanatiker som man är så tittar jag ändå. Kungen Björndalen vinner säkert idag med.
Vi höres säkert under dagen. Blev väldigt glad när jag fick höra att hg länkat upp mig på hans mycket tänkvärda och vackra blogg. Bugar för detta hg.
pappa B

1 kommentar:

Baronessan sa...

Det är inte svårt att smuggla ut smink för 8000. Det finns små, små jävla burkar som kostar tusenlappen stycket. Man skulle kanske uppfinna någon gegga som man kunde sälja dyrt.
Vilken fin firrebild. Har inte lyckats att ta någon bra akvariebild, men det kan ju kanske bero på att det är du som är fotografen och inte jag :)
Jag är också malligt medlänkad hos hg!