tisdag 17 februari 2009

Hur dum får man vara?

Natruligtvis vaknade jag strax efter det att jag gått och lagt mig. Helt klar över vem "Gissa vem" är. Självklart är det min kompis "Vansbroskräcken" grabben som sover 15 minuter på jobbet varje dag. Han är ju expert på detta med trivselvikt, träning och framför allt avslappning. Tänkte faktiskt rusa upp och lägga det på bloggen, men förståndet tog faktiskt överhanden och jag somnade om. Ha, ha det trodde du inte din skurk. Slappar minst en kvart om dagen nu för tiden, i en fåtölj från Promas.
Bilden hittad i morse, väcker givetvis en del minnen. pappa B:s design, vårt märke hette -on parade- och den lilla modellen hette Maria (vad gubben hade för namn var helt ointressant, vi kallar honom Miguel för sakens skull). Bilden är tagen nere i Figuera da Foz i Portugal. Tänkte att ni skulle bli lite sugna på sommar och hav. Ni kvinnor kan ju alltid drömma om Miguel, så blir det lite spännande.
Vi syns under sena dagen
pappa B

12 kommentarer:

Anonym sa...

"Gissa vem" skriver:
Vansbroskräcken...! trodde att du skulle simma vansbrosimmet för att få lite motion och för att förbränna lite kallorier (pasta, potatis)fast då fick du ju ta flytväst och en aktersnurra monterad där bak för att komma i mål med diskning som följd för man får inte använda otillåtna medel i en tävling.

Marknadsföring:
Låt oss reda ut begreppen en gång för alla. Folk frågar ofta vad marknadsföring är. Här kommer förklaringar:

Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och
säger: "Jag är fantastisk i sängen".
-Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är
fantastisk i sängen".
-Det är annonsering.

Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger:
" Hej, jag är fantastisk
i sängen".
-Det är telefonförsäljning.

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: "Får jag?" Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: "Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen".
-Det är PR (Public Relations).

Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger:
"Jag har hört att du är fantastisk i sängen."
-Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)

Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig men du övertygar
honom att gå hem med din kompis istället.
-Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig.
-Det är teknisk support.

En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han
vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker:
"Jag är fantastisk i sängen!!!"
-Det är spam.

Anonym sa...

En snabbguide i stavgång
För att öka vår uthållighet behövs en något högre intensitet – men inte mycket högre. Det räcker att uppleva rörelsen som ganska lätt till något ansträngande för att få god effekt. Denna goda effekt uppnår vi med stavgång. Kroppshållningen blir också mycket bättre då man rätar upp ryggen och skjuter fram bröstet och håller in magen med stavarnas inverkan.

Hur gör man:
När Du är ovan bör Du börja genom att sträcka på dig (håll in magen) och gå framåt i rask takt. Gå med hängande armar intill magen (likt en orangutang), avslappnande axlar och blicken riktad rakt fram (vågrätt). Stavarna låter Du släpa efter kroppen (utan att tappa dom) och ha handen lätt öppen. När Du känner att armarna vill pendla i Din gåtakt skall Du börja trycka staven lätt i marken. Avsikten är att med stavarnas hjälp skjuta överkroppen framåt (glöm ej att hålla in magen) och steget blir lättare. Vid normal stavgång går Du med diagonalteknik (ej passgång) och ser till att stavens isättning är bakom magens mittlinje. Armarna pendlar i takt ända upp från axelleden och ner till magen händerna lätt öppna (tappa inte staven) rör sig i höfthöjd. Kraften läggs i staven när handen passerar magen. Armen är lätt böjd i armbågen och kan gärna sträckas ut i det bakre läget (dock ej framför magen).
Vad behövs
Stavar krävs och bra maghållning. Skor är dock viktigt att ha.
"Gissa vem"

Anonym sa...

"Gissa vem" kan inte låta bli att skriva i dag.

Kära bloggman.
Om 171 dagar är det dags igen (66), fast det var för 23936 dagar sedan som du såg ljuset för första gången en lördag var det visst om jag inte minns fel (lejon haha)samma datum föddes Mata Hari (visste du det) hon kan man kalla ett lejon, eller Margaretha Geertruide Zelle som hon egentligen hette. Dock avrättades hon av fransmännen under första världskriget (1917).Hon lär ha bett arkebuseringsplutonen att inte sikta i ansiktet, utan mot hjärtat som behövs för att få runt blod med syre som behövs vid stavgång. 1957 - Den amerikanske filmskådespelaren Oliver Hardy, mest känd som den tjocke "helan" i duon Helan och Halvan, avlider på samma datum (han med magen som du vet), tror inte att han provade på stavgång eller va tror du.
Förra gången jag fyllde fick jag av min fru (älskling!) en vecka med
personlig tränare i födelsedagspresent. Nu är jag ju visserligen
fortfarande i kanonform, jag höll trots allt på med skidskytte när jag var 20, men det kan vara Roligt att få röra lite på sig (stavgång).

Jag ringde till träningsanläggningen och bokade tid med en personlig
tränare. Jag fastnade lite för Linda, som är en 26-årig tjej som förutom
jobbet som personlig tränare också är aerobicinstruktör och modell för
badkläder. Det är hon som är anledningen till att jag skriver det här, hon
bad mig skriva dagbok för att hålla koll på mina framsteg. På måndag gäller
det ...

Måndag:
Jag gick upp klockan 06.00. Det var riktigt tufft att komma upp så tidigt,
men när jag kom till träningsanläggningen, där Linda väntade vid
receptionen
blev allt helt plötsligt mycket lättare. Linda är suverän! Hon är har blont
hår, fantastiskt blå ögon och ett charmerande leende.

Vi började med en rundtur på anläggningen. Linda visade mig maskinerna och
det första jag fick göra var springa på löpbandet. Efter fem minuter tog
Linda min puls, och hon verkade lite orolig över hur hög den var. Det hon
inte fattade var att min puls var hög för att hon stod så nära mig i sin
tajta lycra-outfit, jag är ju i toppform annars! När vi gjorde sit-ups
pushade Linda på mig och jag kämpade på, trots att jag var trött i magen
efter att ha hållt in den ända sen jag mötte henne i receptionen. Efter
passet njöt jag av att titta på hur smidigt Linda rörde sig under sitt
aerobic-pass, och tänkte att hon är lika duktig där inne som hon är med
mig.
Det här kommer bli en FANTASTISK vecka!

Tisdag:
Jag fick dricka två kannor kaffe för att komma upp, men till slut var jag
utanför dörren på väg till träningen. Linda tvingade mig att ligga på rygg
och trycka upp en tung järnstång i luften, sen la hon på vikter på den
också! Mina ben kändes som spaghetti på löpbandet, men jag klarade en hel
kilometer. Leendet jag fick av Linda när jag klev av löpbandet gjorde det
mer än värt mödan. Jag mår toppen! Det här är andra dagen i mitt nya liv!
"Gissa vem"

Anonym sa...

Herre jesus..ja det var på tiden att du fick ett inrutat schema för din träning. Med tanke på alla gånger du hoppat upp på borden i restaurangerna i och utom landet och spammat så är det på tiden att allt numera sker under ordnande förhållande. Har snackat med träningsanläggningen och dina sötebrödsdagar med Linda är räknade. Lilla Linda kommer att bytas ut på torsdag och in kommer Sven-Erik, en mas på 138 kilo (som dessutom gillar pojkar)
Lycka till med ditt nya liv min vän.
OBS: Var ej deppad för att du om en vecka aldrig med kan busvissla. Det kommer att var fullt korsdrag mellan ventilerna (munnen och röven)så du kommer inte att få fram ett ljud.
pappa B

Anonym sa...

Ojohan
Nytt program kommer varje dag

"Gissa vem"

Anonym sa...

Hej pappsen.Hur är det?Så nu är det
kaninmat som gäller.Men en liten fågel pep att du provtestade en bit pizza idag.Va den godkänd?
Du kan väl komma till cafeet imorgon.Jag har några semlor som du måste provsmaka.Synd att jag missade dig idag.När kommer bilderna på renoveringen?Ha det så länge så hörs vi.Hälsa familjen.Kram Jennie.

Anonym sa...

Pizza och semlor fy..fy...fy... tänk på magen inga kolhydrater, gissa vem ser dig och kommer att vara en apa på din axeln tills magen är borta.
"Gissa vem"

Anonym sa...

Jag är riktigt rädd för detta!!!

stella sweden sa...

..näää jag drömmer INTE om Miquel eller ANONYM..han/hon får jag nog bara mardrömmar om...jessuz bli inte rädd pappabe!

(men semlor är gott)

stella sweden sa...

..nu ska jag ta mig en nattmacka med majjonäääs! Juhupp!

stella sweden sa...

...U enligt senaste forskning gällande stavgång så har det ingen som helst effekt U man mår som man/kvinna mår vare sig man har lite eller mycke fett! Bara så du vet fucking anonym....fegis!

Anonym sa...

Heja Stella, jag håller på dig!