lördag 14 februari 2009

Måns sopade scengolvet med resten

Äntligen! Rätt låt vann, men varför skall den här lille (uppför sig inte som en 16-åring) Diamond plötsligt finnas med? Låten en typisk datakonstruktion a la Bard & Co och en ullidulltext. Nåväl jag tyckte att mina "Kakor & Bönor" framstod som tre kursledare på ABF som fått för sig att de kunde sjunga. Bättre om vi sluppit se dem i bild och bara lyssnat på låten. Jennifer Brown borde ha kommit till en andra chans eller blivit den internationella juryns val. Jag hivar iväg en slängkyss till Jennifer via rymden. Nu är hon på banan igen! Antar att det är barnens år i år och det var därför som den internationella valde Aiamonds låt. Nåväl, hon ryker när det drar ihop sig!
Har slagit upp en wirre och sätter mig nu i fåtöljen och lyssnar på en deckare av Olov Svedenlind. Jag förmodar att jag somnar om ett par timmar (både av myset i fåtöljen, uppläsarens röst och av wirren (three fingers).
Sov gott, pussas lite mer och klia gubben på ryggen, jag vet att han gillar det.
pappa B

1 kommentar:

stella sweden sa...

....hummm..själv föredrog jag den hardrocking Nina...