lördag 14 februari 2009

Ibland känner jag mig så här....

som en fasan.... springer omkring i det höga gräset och kacklar, gal och hostar. Sen när man skall iväg och vill flyga högt, ja då orkar man knappt få röven med sig.

En som kom högt upp idag var Anders Söderström och även Johan Olsson. Måste ge alla grabbarna, även surgubben Fredriksson lite kredit för deras insatser idag. Själv har jag halkat omkring på halö plast som skall föreställa is som man skall åka skridskor på mitt på torget i Kortedala. Det räcker.....
Föga inspirerande och dagen räddades av att en av mina modeller ringde och vill träffa mig i veckan för att ta nya bilder....
Nu blir det ny omgång i Melodifestivalen och kvinnan och jag skall ta oss en liten "Irländare". Inne i ugnen puttra 1 kilo bog som så småningom skall bli en mör och angenäm variant av kallops. Här i stugan är vi inte så noga med reglerade mattider utan äter när andan faller på och hungern sätter in. Med andra ord kommer aftonens måltid att intagas om cirka 2 timmar.
Nu skall vi se och gissa vad som kommer att hända på Melodifestivalen. Givetvis kommer landets alla småtjejer att hissa upp Måns Zelmerlöw till fortsatt tävlande.

Skall bli mycket roligt att återförenas med Jennifer Brown, den lilla Hjällbojäntan. Jag sätter en peng på hennes vackra röst. Djuraktivisterna Lill & Susie har nu blivit halvtanter och kommer så att förbli. Även om en del s.k. experter spår dem en ny framtid. Däremot tror jag att frk, Diamond dras med en bra bit in i tävlingen tack vare sin stora skara fans. Segern kommer att stå mellan Cookies´n Beans och Zelmerlöw. Stackar Markoolio kommer utan tvekan att återigen få spela rollen som pajazzo. Synd om killen som jag tycker är en festlig typ.

Vågar vi oss på en gissning?
Vidare till finalen går Zelmerlöw och Cookies´n Beans
Till kval för andra chansen Amy Diamond och Jennifer Brown
Är det någon som sätter emot?
pappa B

1 kommentar:

niffin sa...

Haha, fasanliknelsen är klockren! (Fast de gör mig på gott humör med sitt självförtroende ändå. ;)