lördag 14 februari 2009

Norge, Norge, Norge Norge och så Helena Jonsson


Jag sliter av mig skinnkepsen, böjer min gråsprängda hjässa mot linoleummattan och grattar Norge. Vilken show på skidor med bössa på ryggen. Det norska laget åkte skiten av resten av världen och vår egen guldkandidat han får inte ens köra jaktstarten i morgon. Kom för långt ner i resultatlistan. Stor djävla skam!
Skickar en stor kram via rymden och tanken till Helena Jonsson, femma i damernas sprint och den enda som får godkänt i den svenska truppen.
Nu sticker jag ut och jobbar en stund, skall fotografera skridskoåkande ungar på plastis.
Kvinnan, "Skogarnas Konung" "Prinsessan" och hennes kompis är på bio. Syns säkert under eftermiddagen. Lägger in en bild från Norge, för att visa min uppskattning till våra grannars fantastiska framgångar nere i Korea, och att de finns på armlängds avstånd från ankdammen Sverige.
pappa B

Inga kommentarer: