lördag 28 februari 2009

Nu djävlar skall jag få väck kalaskulan...tror jag!


Anders, en av ägarna (muskel-lösa killen i blått) går fram och terrar grabben i kortbrallor. Tre sekunder senare ligger han på rygg och publiken jublar. Det nya träningsstället, Crudo, mitt i Angered centrum hade premiär och stor invigningsfest idag. Givetvis fanns pappa B på plats (skumpa och goda snittar drog givetvis) Det var full fart under hela dagen och redan innan man öppnat har man fått drygt 1000 medlemmar. Lokalerna är rustika, inge parkettgolv och vackra mässinghandtag utan svart/orange och cement. Här fattas nu bara svett, slit och tårar. Mycket moderna maskiner och elitfolk på golvet.
-Vi har samlat flera av landets bästa utövare inom de olika grenara säger Anders. Marknadschefen Robban håller med och poängterar vikten av att ha kommit till en plats som Angered. -Här hänger fördommarna i luften, helt obefogade. Vi hoppas bli en del i arbetet med att ge de yngre människorna en värdefull möjlighet att bygga upp både sin kropp och sitt självförtroende. Att få möjlighet till motion och kamratända utöver skolarbetet och livet med polarna.

Mitt i Angereds centrum ligger lokalen i ICA:s före detta lager. Både rulltrappa och hiss gör det möjligt för alla åldrar att ta sig ner och sätta igång att bränna kalorier och ge sig själv bättre förutsättningar för att må bra. Och visst fanns det flera påldersgrupper på plats under invigningsfesten. Kolla bara.

Två äldre damer tog sig en snitt med västkustsallad och ett glas champagne. -Skall ni börja träna nu frågade jag. De tittade förvånat på mig, sedan på varandra och så skrattade de så att skumpan skvalpade över.

Kari han bara underhåller sina muskler. Elitbyggare som numera lär andra att sköta om sin kropp. -Det här ser bra ut, jag kommer att gå hit och träna, det kan du ge dig på, säger han och berättar att hans tjej tränar på Crudo inne i stan..
Så nu får ni vara beredda. Snart kommer pappa B, rak i ryggen med svällande triceps och tvättbrädesmage. Den nu existerande tvättmaskinen eller airbagen som de flesta kallar den är ett minne blott. Till alla gubbar, håll nu i era kärringar för pappa B är på G!
Vi höres
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sveriges gladaste man!

Haha, jadu. Bra fråga ^^ Man får antagligen leta ett nytt ställe. Ganska synd eftersom Statt var så bra.

Tack så mycket! Det är ju alltid kul att höra.

Åh, vad underbart det låter. Då önskar jag dig en underbar resa :)

Anonym sa...

Tack för kommentaren :D.

Återkom gärna!

Anonym sa...

Varit inne o kikar lite på dina bilder. Jag älskar att titta på bilder. Du hade visst lite från Turkiet, härligt =)

Anonym sa...

Kör hårt!! ;o)