onsdag 18 mars 2009

Har man en sådan här vassing framför sig, går man långt!


Morrn, morrn, nu haver pappa B promenerat med stavar i rask takt lite drygt 3 kilometer. Hoppat i duschen, fått massage och slevat i sin en portion havregrynsgröt med röd vinbärssylt (svärmors produktion). "Skogarnas Konung" spelar "Snälla, snälla, snälla" för mig och livet leker. Inte så mycket träningsvärk när jag slog upp mina grågröna denna morgon, lite ont i axlarna, det var allt. Men å andra sidan gick jag ut väldigt löst, av skadan vis. Nu skall jag inte ge upp utan köra vidare, det är bestämt.
Tyvärr kan jag inte haka på någon av mina polare, "Gissa vem" till exempel, han far ju fram genom livet som en skållad råtta. Ett halft pass med honom och jag blir sängliggandes en vecka. Näää, jag får skava på i min egen takt, även om utsikten ner mot fötterna tar längre tid att förbättra.
Åker ner till jobbet en sväng för att se hur mina arbetskamrater mår. Skall sedan börja peta ihop serien om ölens kulturella inslag i staden Göteborg.
Vi höres senare under dagen. Tack för att ni finns
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Jahadu Pia, lite mjuk gympa för gubben på 46:an skulle sitta som en fläskläpp. Kanske jag försöker smyga mig iväg rätt som det är..
DFu har ju koll så du kan väl fånga upp mig vid något tillfälle. *s*
pappa B