tisdag 24 mars 2009

Härliga tisdag men bort med snön

Solen skiner men tror ni inte att min vän ett par trappor upp har slängt ner lite snö på oss här i Angered. Jar drar bort en halv poäng från hans poänglista, fast egentligen skall jag inte göra detta då han var snäll och lät solen skina över oss när vi stod på marknaden och sålde krukor. Jag får ha överseende med snöflingorna.
"Skogarnas Konung" har gett sig av till skolan för en timme sedan och den lilla prickiga "Prinsessan" somnade om i soffan framför TV:n. Hon mår inte så vidare och är full av vattenkoppor hela ungen. Huvud ansikte, armar och ben fullprickad på både magen och rygg till och med under ena foten. Tycker synd om henne, vet hur djävligt det kliade på en själv och då var jag inte hälften så prickig som hon är.

Men med glatt humör och massor av djävlar anamma så grejar vi det här också. Pappa B är ju hemma busar. Skall kolla på Blood Music och Anna von Hausswolff i kväll. Blir väl några bilder kan jag tänka mig. Lägger ut lite blomster så vi behåller stämningen av kommande sommarsol och gröna hagar, eller hur?
pappa B

Inga kommentarer: