tisdag 24 mars 2009

Min kontakt med högre makter...


Förra året läste jag en bok av Håkan Nesser -En helt annan historia- lite seg i början men blev väldigt bra allt efter det att sidorna försvann. Plötsligt skrattade jag högt och gott. Hans kommisarie Gunnar Barbarotti berättade om sin kontakt med Gud, där han hade ett poängsystem, där vår skapare fick plus och minuspoäng. Hur Håkan Nesser kommit på den idén vet jag inte men jag själv har tillämpat detta i säkert 40 år. Sen vet jag ju inte om kommisarie Barbarotti (Håkan Nesser) och jag har samma värderingar då det gäller den högre makten.
Hur som helst är det plus och minus som gäller för mig, och jag tror inte ett smack på att nöta kyrkbänkar, strö ut allmosor som inte går till folket utan till höga potentater inom kyrkans sfär. Svartrockar och andra hippelkrickare som skor sig med bibeln under armen ger jag inte mycket för och jag har vid flera tillfällen påpekat detta för polaren ett par trappor upp. Ibland har han även drabbats av flera minuspoäng bara för att han inte vidtar åtgärder som får stopp på dessa falska förkunnare. Fast i dagsläget ligger han faktiskt på ett par pluspoäng.

Träffar jag Håkan Nesser vid något tillfälle måste jag komma ihåg att fråga var han fått detta med kommisarie Barbarottis + och - ifrån.
Måste försöka göra någontiung nyttigt, tror jag. Skall i alla fall brygga mig en kopp kaffe.
pappa B

1 kommentar:

a n k i e f o n t ä n sa...

...och nu blev jag kaffesugen.