tisdag 24 mars 2009

Kaptenens/personalens rättigheter ombord...?


Hur står det till med ansvaret när man kliver in bakom säkerhetskontrollen och beger er till gate 23? Är det du som har det själv till 100% eller finns det några att dela det med? Jag har ställt frågan till några opereande flygbolag här i landet. Men vad tror du? Vad kan kaptenen och hans besättning göra om det skulle dyka upp en våldsam passagerare som började löpa amok ombord när planet befinner sig 15.000 meter upp i luften? Kan han gå ut och slå ner galningen, kan han till och skjuta honom om det skulle behövas? Egentligen är vi ganska utlämnade där vi sitter fastspända med knäna under hakan.
När svaren kommer (om de kommer) från flygbolagen skall jag redovisa samtliga till er här på bloggen.
Men min lilla "Prinsessa" ställde frågan om vad jag skulle göra om jag upptäckte en myra på toaletten
-Ta upp den och slänga ut den svarade jag. Då flinade hon och sa;
-Jag skulle låta den pinka färdigt först. Sug på den.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra fråga där. Vad gör de om det uppstår tumult och någon galning börjar gå bärsärkargång?! Hoppas du får svar!