tisdag 24 mars 2009

Ett litet Gabbanelli till pappa B


Det här inlägget är tillägnat Baronessans självspelande gubbe. Ni andra kan sluta läsa här. Njaäää greven Vilgot von Axelklaff vars far och även hans farfars far var duktiga dragspelare, liksom han själv kan också yttra sig i den här frågan.

Kan du fatta, detta lilla, mycket fina Gabbanelli köpte jag för en tusenlapp igår. Stämt, i perfekt skick med fungeranda diskanter och samtliga basknappar intakt. Det gick banne mig att dra fram både Huggkubben, Kväsarvalsen och Ovan där så att tapeterna vecklade ihop sig hos grannen. Kvinnan har limmat våra med Casco kontaktlim för hon drabbas ju titt som tätt av mitt bälgaspelande.
Vad tycker du om detta, gjorde jag en fin affär eller en bättre affär?
pappa B

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Gubben hälsar att det är en bra affär. Sen när det gäller att spela säger han att han inte är musikalisk. (Han tog pianolektioner skolan - så mycket vet jag). Det lär nog dröja innan den här Gubben spelar Kväsarvalsen. Det blir nog mer hittepåtrudelutter.
Hälsningar från Gubben som inte ville skriva själv.

Anonym sa...

Tackar tackar. Hälsa gubbstrutten att vi skall banne köra Kväsarvalsen både bak och fram när vi träffas någon gång i framtiden.
pappa B