måndag 16 mars 2009

Nu är det ett faktum, jag MÅSTE börja slimma mig!


Vi har en bred spegel i hallen, den fyller jag ut....
Mina nya jeans, fyller jag ut ....
Någonting är i vägen när jag skall ner och knyta skorna...
Vågen visar (hur mycket jag än hoppar på den) 12 kilo för mycket...

Har bestämt mig. I morgon börjar jag gå med stavar igen!
Tisdag och torsdag skall jag ner på Crudo här i centrum....
Onsdag stavgång igen.....
Lördag likaså.....
Söndag smörjer jag in mig med liniment och vrider mig i smärtor...

Startar med havregrynsgröt, mjölk och lite sylt till frukost...
Äter två mellanmål, äpple, banan.....
Dubblerar grönsakerna och satsar på fågel & fisk....
Ger fan i allt småplock framför TV:n....

I augusti när det är dags för dubbel sexorna skall jag ha tappat 12 kilo...
Vågen skall bara visa 83 kilo.....

Titta på strecket på bilden. Det är jag under min FN-tjänst i Gaza, året då vår herre gick i kortbyxor...
I augusti skall jag göra det, gå i kortbyxor, utan överhäng fram, rak i ryggen och med ett saligt flin i ansiktet, tummis.

Men....jag behöver support, glöm inte det.
God natt mina vänner.

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Okej - jag peppar. Om du bara säger hur. Ska jag dagligen tala om hur goda morötter är gentemot tårtor, eller?

Anonym sa...

Tja!
Har bara denna, ingen annan...Haft datastrul med den bärbara och letat en modell där man kunde ha låsta inlägg, så det fick bli wordpress, fast det är trist att man inte kan göra nått åt layouten!

Men det får gå...länka på du!
Kram Mi@


Ps, du fixar detta, farsan!

Anonym sa...

Baronessan, du är inne på rätt spår. Var inte för sträng bara...tack

Tack dottera min.