lördag 14 mars 2009

Sista bilden från den här resan...solen nästa

Så här vackert är det. Havet spegelblankt, blått vatten och vita toppar, som spelgar sig i kölvattnet medan solens gula ljus sakta sänker sig ner bakom fjällen. Detta får bli den sista bilden för den här gången.
Nu väntar nya spännande äventyr. Närmast står TUR-09 en av Europas förnämligaste resemarknader. Här samlas branschfolk inom rese- och turistbranschen med press från hela världen och har trevligt. Detta är 25 gången som mässan genomförs och pappa B har varit med på 24. En gång har jag missat. Den gången var jag i USA med ett riktigt lurvigt gäng. I år missar jag inte om jag inte blir krasslig, men varför skulle jag bli det. äter ju rå vitlök varje dag. Rå givetvis, inga kapslar eller annat skit.
Kommer igen under morgondagen med nya, förhoppningsvis friska tag och glimten i ögat. Skall även vässa pennan en aning för jag tycker att den blivit lite trubbig den här veckan.
Ha en riktigt skön natt med massor av rajtantajtan i sänghalmen. Själv sover jag i skinnsoffan för jag har massor kvar att stå i. Men pinglan, fredsduvan, fontänen, baronessan och ni andra, elda på nu så det blir lite fart. kocken Chili (ny bloggbekant, väldigt bra) kryddar på så det ryker. Min lilla Sally ligger lågt och faktiskt så är det så att vi är många, som vill att hon kommer tillbaka till oss, eller hur? En av de stora i bloggvärlden hd, öser på med mycket fina bilder och väl så tänkvärda texter. Han gör som som pappa B ibland, sover i skinnsoffan *s*

pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

:)
fint foto
allt gott hg

Baronessan sa...

Jösses vilken vacker bild. Får nog ta en ny tur med Hurtigruten. När jag åkte var det september, men det blir ju liksom lite annat när det blir snö på topparna.

Anonym sa...

Jäpp. det är alltid bra med lite frost på topparna *s*
Tack för kommentarerna.