tisdag 7 april 2009

Anfall!!! Sen smackar det i plåten och presenningarna och färgen stänker

JAg såg ut som grabbarna på dagis när de målar med händerna.
Kamerautrustningen var instoppad i en plastpåse.
Jag hade hjälm och visir (för säkerhets skull).
Spänningen var så het att den brändes.
Lånad overall från bensinmacken.
Gummistövlar och handskar.
Ångrade mig direkt när jag klev in.
Idag är jag glad att jag gjorde det.
En upplevelse jag ej vill vara utan.
Pissväder, men vad gjordet det när man har roligt.
Efteråt insåg jag att jag är en idiot.
Det är en av mina filmande kompisar, Christers pojkar och sondöttrar som tävlar i Paintball. De tillhörde toppen i sporten när de här bilderna togs. Mikke och Roger, två vildingar som prövat på det mesta.
Vi träffades tidigt på morgonen nere på en anläggning utanför Simrishamn. Det var bara en hes fasan som gapade åt från en dikesren. -Skjut den djäveln, sa jag (jaktinstinkten, behovet av mat från tiden uppe i Lappland smög sig plötsligt på den snälle och timide pappa B9 Grabbarna tittade storögt på mig. -Näeij minsann, sa den största av moig och såg hotfull ut. -Jag bara skojjar sa jag och drog igen matintaget.
Det trycktes ner en magisk hjälm över öronen på mig och det tog en stund innan hela skallen var orienterad inne i plastkrukan. Plopp! Ett för tillfället genomskinligt visir trillade ner framför mina ögon och striden kunde börja...

Jag har varit i närkontakt med regnbågens alla färger under ett par timmar. Spännande, fart och färg kan man gott säga. Detta är en stor sport i vissa länder. Den har varit rätt stor även här i Sverige, men jag tror att den sjunkit något i popularitet. Fast det finns en banan häör i Angered också och jag brukar se några bilar parkerade där så man kanske skall smyga sig dit någon dag och se om det förekommer någon aktivitet där uppe. Jag klarade livhanken och kameran, men mer var det inte heller. En rolig och annorlunda upplevelse måste jag villigt erkänna. Och några ceriza plastbollar swischade förbi onödigt nära vid ett par tillfällen. Eller det kanske var jag som stoppade fram näbben lite för nära i stället. Tack skall ni ha grabbar och tjejer för att ni släppte in mig på banan.
pappa B

"Du har ingen vördnad för livet, sa mördaren till bödeln"

10 kommentarer:

Maigiz sa...

Ååå, vad roligt. Jag har alltid velat skjuta paintball. Var på sån´t där Lasergame för några år sedan. Blev helt som förbytt, hade bara DÖDA i tankarna....hahaha, sååå roligt. Jag är född i Jämtland men bor i uppsala sen 7 år tillbaks. en äkta "Jamtlands ståscha"!

pappa B sa...

Ser man på svallande jämtblod är inte att leka med. Var ofta i Hissmofors och Krokom när jag gick i kortbyxor.

Sune...the girl sa...

Åh sånt där som ser så roligt ut.

Jag veeet jag ska..efter påsk ;)

Kina sa...

Ahh paintball är verkligen kul. Lännge sen jag gjode det dock. Vet inte ens om det finns här.

Tesstamente sa...

Älskar paintball, fast inte om de träffar mig:-)

Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

smultris sa...

Hejsan.

Vad skoj att du uppskattar min blogg och mina foton, sånt gör mig himlans glad.

Ja Nikon ja, jag har testat min kompis kamera lite (en Canon såklart) och den är verkligen ingen höjdare. Nikon är så mycket mer "välplanerad" och bra mycket skönare att arbeta med. Hon grämer sig faktiskt en hel del över sin Canon varje gång hon plåtar med min kamera ;)

hoppas du har en bra kväll/smultris

pappa B sa...

Sune..jag kommer att kolla upp dig direkt efter påsk, räkna med det...

Kina, jag tror nog att de satsar på Laserdome nere i Turkiet Där man skjuter med laser och inte med färgkulor.

Tesstamente, det är klart att jag hakar på, skrot vore det annars.

Kram på er alla tre!

Skatan sa...

Vi äär nog bra olika ... jag gillar färg... men kanske inte att få en blaffa skjuten på en ... nånstans..
Kommer att tänka på vad SvärsonI och SvärsonII och Sonen berättat om sina svensexor... Lite i den stilen. Farligt farligt men... härligt härligt ... och kul.

Kram!

pappa B sa...

Smultris ja, var rädd om din Nikon, den kan bli din bästa vän en vacker dag. Roligt att du tittade in och du är välkommer åter, när du vill.

Skatan. Laserdome är ju en hit då det gäller svensexor och möhippor. FAst visst vore det kul att släppa in den blivande brudgummen och måla om honom med färgkulor en 10-15 minuter.

Kramar till höfer och vänster

Baronessan sa...

boys will be boys...