tisdag 7 april 2009

Anfall!!! Sen smackar det i plåten och presenningarna och färgen stänker

JAg såg ut som grabbarna på dagis när de målar med händerna.
Kamerautrustningen var instoppad i en plastpåse.
Jag hade hjälm och visir (för säkerhets skull).
Spänningen var så het att den brändes.
Lånad overall från bensinmacken.
Gummistövlar och handskar.
Ångrade mig direkt när jag klev in.
Idag är jag glad att jag gjorde det.
En upplevelse jag ej vill vara utan.
Pissväder, men vad gjordet det när man har roligt.
Efteråt insåg jag att jag är en idiot.
Det är en av mina filmande kompisar, Christers pojkar och sondöttrar som tävlar i Paintball. De tillhörde toppen i sporten när de här bilderna togs. Mikke och Roger, två vildingar som prövat på det mesta.
Vi träffades tidigt på morgonen nere på en anläggning utanför Simrishamn. Det var bara en hes fasan som gapade åt från en dikesren. -Skjut den djäveln, sa jag (jaktinstinkten, behovet av mat från tiden uppe i Lappland smög sig plötsligt på den snälle och timide pappa B9 Grabbarna tittade storögt på mig. -Näeij minsann, sa den största av moig och såg hotfull ut. -Jag bara skojjar sa jag och drog igen matintaget.
Det trycktes ner en magisk hjälm över öronen på mig och det tog en stund innan hela skallen var orienterad inne i plastkrukan. Plopp! Ett för tillfället genomskinligt visir trillade ner framför mina ögon och striden kunde börja...

Jag har varit i närkontakt med regnbågens alla färger under ett par timmar. Spännande, fart och färg kan man gott säga. Detta är en stor sport i vissa länder. Den har varit rätt stor även här i Sverige, men jag tror att den sjunkit något i popularitet. Fast det finns en banan häör i Angered också och jag brukar se några bilar parkerade där så man kanske skall smyga sig dit någon dag och se om det förekommer någon aktivitet där uppe. Jag klarade livhanken och kameran, men mer var det inte heller. En rolig och annorlunda upplevelse måste jag villigt erkänna. Och några ceriza plastbollar swischade förbi onödigt nära vid ett par tillfällen. Eller det kanske var jag som stoppade fram näbben lite för nära i stället. Tack skall ni ha grabbar och tjejer för att ni släppte in mig på banan.
pappa B

"Du har ingen vördnad för livet, sa mördaren till bödeln"
Skicka en kommentar