onsdag 1 april 2009

Jaha HV tog första matchen och dagen lider mot sitt slut

Riktigt i den här dimensionen hade jag inte tänmkt hamna med min gymträning. Vet inte heller om jag tycker det är speciellt vackert. Att det ligger tusentals timmar med träning och andra uppoffringar för att se ut så här har jag klart för mig. Grabben gillar i varje fall vad han ser när han posar framför hallspegeln där hemma.
Det finns några riktiga biffar på gymmet där jag försynt lyftar lite järnskrot, undangömd i ett hörn. De kör så att en annan måste slänga i sig vatten också för att inte tuppa av. Fast mitt halvhjärtade försök till benträning faktiskt har gett några små, verkligt små antydningar till muskler på bägge armarna. När jag nästa vecka börjar med armträning får jag väl större muskler på benen? Fattar inte detta riktigt om jag skall vara ärlig.

HV71 vann första matchen i SM-finalen mot Färjestad. Heja HV! Liv(akten) heter Stefan i förnamn och kommer att bli årets man i Småland när hockeyn är färdigspelad någon gång i sommar. Fotbollarna har börjat rulla och jag tycker fortfarande att det är oförklarligt att 22 man jagar efter en fotboll. Varför inte ge dem varsin så skulle det genast bli fler mål i matcherna och en publikvänligare sport.

Dagen lider mot sitt slut och ögonlocken börjar kännas som två hantlar. Tänker faktiskt ta mig i kragen och försöka hinna ner under täcket innan klockan slår över till 01.00. Har goda förutsättningar till att lyckas. God natt med er alla mina vänner och tack för att ni finns där ute i riket och världen. Ni skall veta att trots att jag ofta är ute och snurrar runt i världen så betyder era små inhopp hos mig väldigt, väldigt mycket. Det värmer ett ålderstiget och rätt slitet fotografhjärta väldigt mycker
Kram på er hela bundten
pappa B

"En man utan vänner är som en vänsterhand utan den högra"

3 kommentarer:

du vet inte sa...

HAHHA so? jag skiter väll i det hahah vin om du vill ;)

Humlan sa...

Huvudsaken är att det blir muskler någonstans.

Pappa B sa...

du vet inte..tack skall du ha, du är en snäll en du *s*

Humlan ja förhoppningarna är högt ställda *s*