fredag 3 april 2009

Skärpta krav mot barnporr!

Nu skall man röja upp och skapa bättre vägar för straffpåföljder i barnporrdjungeln.
Idag tar EU-kommisionen upp barnporren på sitt möte. Hoppas att Sverige inte har någon av sina "klia-ryggen-på-brottslingarna" representanter med i den kommisionen. Koncernen Gunnebo avskedade VD:n Göran Gezelius och som tack för att han inte uppfylt de ekonomiska mål som satts så gav man honom 15,5 miljoner i avgångsvederlag + 30.0000 i bonus. Jag trodde att reglerna vid ett avskedande för dåligt utfört arbete var att ta kepsen mellan händerna och med sänkt huvud och stukat sjävlförtroende, med tunga steg promenera ut genom företagets ytterdörr?
Synd att man blivit så satans gammal, annars hade jag nog kastat mig in i politiken och ställt till med ett helvetes storbråk. Satt på stadsministerns käre hustru, ett par gånger, hans syster och slutligen gjort hans 18 åriga dotter, hemma på skollov från internatet i Frankrike, med barn. Då hade jag vid 65 års ålder varit en välbärgad, högt ansedd man av det högre skiktet. Fått fribiljetter till Operan, sett gratis elitfotboll och rest första klass ner till Alanya på semester. En liten nätt pension på i runda slängar 500.000 tusen hade trillat in på Handelsbankens konto den 19:e varje månad. Givetvis hade jag flyttat från Angered till en represenativ villa ute i Långedrag.

Enligt min bestämda uppfattning kommer vi tillbaka i ett annat liv. Håll ögonen öppna mina unga kära vänner. Ni kommer att kunna läsa om mig när ni börjar närma er 80-90 år och förklara för era barn och barnbarn att det kommer att dyka upp en politiker som ställer till ett rent helvete för samhället. Berätta att ni vet att det är pappa B som återvänt i ny gestalt....Nu kör vi så det ryker. Skulle det inte ryka nämnvärt så kör vi ändå.
pappa B

"Lär känna modern innan du gifter dig med dottern"

3 kommentarer:

Tess trött tokig morsa sa...

Godmorgon.
allt bra idag?
Va med i tidningen idag om mitt bloggande gå in på bloggen och klicka dej till artikeln..
kul att man blivit så stor på kort tid

kram
Ps.Ha en toppen helg

Pappa B sa...

Grattis.
All uppmärksamhet skall värderas i det här rävsamhället, eller hur?
Går genast in och kollar
kram

Monica sa...

Hej !!!!
Men hur kul var inte det här !!!!!
En MAN.....på min blogg....läckert !!!!
Ja,lägg till du....det gör jag med.....!!!!
Dessutom...i exakt den yrkesgrupp, där jag nu skulle behöva lite hjälp......och råd....kanske samarbete ......vad vet jag...
Den här bloggen verkar vara väääldigt spännande .......packad med fakta och annat....helt i min smak.......nu måste jag läsa in mig.....och om jag hittar nån mejl-adress här, så kommer det ett mejl......
Ha det bra.....i sandlådan (men bra gulliga...är ju dessa ändå...).....jag ska ut i djungeln.....här är det vassa klor , som gäller )....
Ha en bra helg,
Monica i Rom