tisdag 21 april 2009

Skräp, skämt och stor publik...

Tänk vad idrotten drar. Pappor, mammor och barn går man ur huset för att se 22 man jaga efter en boll. Strider som djur för att försöka få in bollen i en rektangel försedd med nät på andra sidan plan. Utöver dessa 22 män, springer det tre till i anslutning till fotbollsplanen. Den i mitten av plan springer omkring och blåser i en visselpipa medan de andra två far fram som två tvärkåta illrar på varsin långsida, viftande med varsin flagga i tid och otid....
Tacka vet jag ett besök hus Jennie och Nuki nere på deras Storås Café. Där kan man få sig en hel tillbringare med citronsaft och en äpplekaka utan kanel. Bara detta är värt ett besök. (jag kommer inte att skriva att jag får mycket vaniljsås på kakan).
Han ser inte vidare snäll ut när jag beställde en kanna till och han var tvungen att fylla upp hela saftblandaren efter mitt besök. Fast...i hjärtat är han en snäll gubbe, det vet jag.
Tyvär är detta en allt mer vanlig syn uppe i vårt annars så vackra Nordost. Kan inte förstå, och hinner nog aldrig göra det heller. Varför folk skitar ner så in i bänken? Man orkar inte ta med sig glasspappret och slänga det i en soptunna. Och de som gör det blir ännu mer frustrerad när man ser att ingen tömmer soptunnorna heller. Ge alla skolbarn, arbetslösa och pensinärer jobb med att städa upp vår fina stad. Vi skall ju visa alla turister vad fint vi har. Tänk om de fick för sig att ta "vitlöksexpressen" hit upp och möts av sådana här syner. Inte bra!
pappa B

"Där det är vilja finns det en väg"

10 kommentarer:

Järnbruden sa...

Nu missar du min sändning, tänk så tråkigt...

stella sweden sa...

äppelkaka är godast meeed kanel!

Skatan sa...

Hallå! Jaa det äär egendomligt det här med skräpet... I forna Östtyskland är det grått och trist och skräpigt... glasskärvor, papper och annat skit ligger överallt... Bara några mil söderut... i forna Västtyskland är det rent och fint och sopat (för det mesta). Men har man "ruiner" till hus och obebyggda skräpiga tomter... kanske det inte uppmuntrar till städning... men sopgubbar borde det ju finnas i öst också...
Och så är det våååren... som visar allt som "dolts i snö"...
Kramar !... Nu får du en flagga till i Webbring... en rödvit en...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alexandra sa...

Tack så mkt:)

kockajäveln sa...

haha,ja visst har han härlig personlighet:)Så som alla kockar blir när de får förmycket uppmärksamhet:)

Baronessan sa...

I förra inlägget var det bläckfisk och långa promenader men så plötsligt kommer det in äppelkaka och citronsaft!? Tror jag det att det går segt när det finns ett trevligt café i närheten :)
Men jag tycker att du är duktig. Kämpa på - glada tillrop kommer här ifrån soffan.

Anonym sa...

Käre Bror!
Som du väl känner till,så var min farfar,min far och även jag MYCKET goda och talangfulla fotbollsspelare,men min gamle lärare i historia hade en annan syn på den sporten,han sa!
" Fotboll är tillsynes 22 stycken fullt friska människor som sedemera visar sig vara 22 stycken idioter,som jagar en luftfylld läderkula och sparkar den mot en rektangulär träkonstruktion där det står en man och viftar med armarna och försöker stoppa denna luftfyllda läderkula! Är det sport???"
Något att fundera på!
Bästa hälsningar från Greven!

IronGirl sa...

Vad gullig kommentar Greven. Den gillade jag :)

Vart har Sveriges gladaste man tagit vägen? Har du försvunnit?

Pappa B sa...

Alla mina vänner inkl. greven. Tack för att ni finns. Att dessutom greven, hans far och hans farfars far har och hade samma inställning till fotboll är mycket märkligt på min ära....
Stella fjälla du och din förbenade kanel...
Baronessan jag är så glad att jag har en flaggviftande supporter till och din omtanke om min viktnedergång är berömvärd. Jag bugar.

Lilla järnbruden, jag beklagar att jag missade radiosändningen (finns den bandad) och inte heller har jag försvunnit. det är bara så att jag måste arbeta tre dagar om året, en av dem var natten mellan igår och nu. ep

Skatan du kraxar för gott. Ny flagga och samma inställning till nedskitandet, kan det bli mycket bättre. Det skulle möjligen vara en fisljummen pilsner bakom skjulet i väster *s*